عمومیکسب و کار استانها

چه غذاهایی باعث می شوند صورت جوش بزند؟

شما علاوه بر مصرف خوراکی زردچوبه، می توانید از ماسک زردچوبه نیز برای درمان جوش صورت خود استفاده کنید. جوش هنگامی به وجود می‌آید که منافذ پوست با سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و گاهی اوقات باکتری مسدود شوند. در دوران بلوغ، هورمون‌ها غالباً باعث تولید چربی اضافی در غدد چربی می‌شوند که این امر باعث افزایش تعداد جوش می‌شود.

در همین زمینه یک مطالعه دیگر نشان داد که مکمل ویتامین آ به کاهش شدت آکنه در بیماران مستعد آکنه کمک کرده است. منابع دیگر ویتامین A شامل هویج، سیب زمینی شیرین، کدو، فلفل دلمه ای هستند در حالی که ویتامین E می تواند به وفور در دانه ها، برگ چغندر، سبزیجات خردل و اسفناج یافت شود. و سطح انسولین در خون شما باعث چرب شدن و “چسبندگی” پوست شما می‌شود.

معنای چسبنده این است که سلول‌های پوست که باید در یک فرآیند مرگ سلولی از پوست جدا شوند، به نحو صحیح جدا نمی‌شوند و روی هم تلنبار می‌شوند(منبع). این رشد بیش‌ازحد سلول‌ها در نهایت منجر به مسدود شدن منافذ می‌شود. یکی از موارد لازم برای صورت‌هایی که درگیر آکنه هستند، داشتن ماسکی است که بتواند جای آکنه‌های قدیمی و التهابات آکنه‌های جدید را از بین ببرد و به صورت شما ظاهر بهتر و پوست شفاف تری ببخشد.

خمیر حاصل را با استفاده از دستان تمیز خود روی صورتتان بمالید و توسط سرانگشتانتان دانه‌های شکر را که با آبلیمو ترکیب شده‌اند روی پوستتان ماساژ دهید. این کار را حدود 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را بشویید. استفاده از این ماسک لایه بردار هفته‌ای یک تا دو بار توصیه می‌شود.

برای درمان جوش صورت یک بار برای همیشه کافیست اینجا کلیک کنید

افرادی که از جوش پوست صورت رنج می‌ برند باید ملحفه بالشت خود را هفته ای یک بار تعویض کنند. اما پیشگیری و از بین بردن جوش در یک شب فقط به نظافت شخصی و یا نخوردن برخی خوراکی‌ ها محدود نمی‌ شود. برای اینکه بدانیم برای درمان جوش صورت چه قرصی بخوریم، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آیا درمان افراد اسکچوال ممکن است؟

زینک در سلامت پوست، مو و ناخننقش بسیار مهمی دارد و باعث زیبایی و طراوت بیشتری می‌شود. روی می‌تواند به بدن برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری ها کمک کند. همچنین در بهبود زخم‌ها و ساخت DNA در سلول‌ها نقش اساسی دارد و کمبود آن علائم زیادی مانند ریزش مو،کم شدن هوشیاری و از دست دادن حس چشایی و بویایی را بروز می‌دهد.

ماسک سدر همراه با سفیده تخم مرغ و آبلیمو

اما اگر جوش‌های شما چندان زیاد نیستند و درمان‌های خانگی بر روی آن‌ها اثرگذار بوده است، می‌توانید مراجعه به پزشک را فراموش کنید. در مواردی که جوش‌ها زیاد بوده یا خیلی بزرگ هستند، خونریزی دارند یا سطح زیادی از بدن را پوشانده‌اند، حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید. توجه کنید که اسپیرونولاکتون همچون قرص‌های ضدبارداری تنها برای درمان کیست‌ها در زنان و نه مردان به کار می‌روند. کاهش سطح آندروژن توسط این دارو ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در مردان شود. ممکن است بنا به تشخیص پزشک برای از بین بردن کیست‌ها به جند نوع دارو نیاز داشته باشید.

درمان سفلیس ساده است، اگر زمان طلایی را از دست ندهید

بهتر است سلنیوم مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی به دست بیاورید؛ غنی ترین منبع این مادۀ معدنی، پس از گوشت ماهیچه، گوشت اندام و غذاهای دریایی است. ماهی‌هایی مثل ماهی تن، ساردین و سالمون منابع عالی از سلنیوم بوده و همچنین جگر و گوشت‌ها مثل گوشت گاو، بوقلمون و گوشت اندام حاوی سلنیوم هستند.

میزان مورد نیاز روزانه از این مادۀ معدنی حدود 200 میکرو گرم است. تغییر رژیم غذایی ، مراقبت از پوست در خانه و درمان های بدون نسخه همیشه برای کنترل آکنه کافی نیستند. در این صورت ، ممکن است لازم باشد در مورد وضعیت پوست خود به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

خوراکی هایی که باعث افزایش سریع انسولین شده معمولا سبب ایجاد آکنه نیز می شوند و این امر فراتر از شیرینی است و شامل ماکارونی، آرد سفید و سایر مواد غذایی که شاخصقند خونرا بالا می برند می شود. برخی از روغن‌های چند غیراشباع، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶، مانند روغن ذرت یا روغن آفتابگردان، می‌توانند باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد مضر و افزایش سطح التهاب در بدن شوند.

اگر هر روز سرخ کردنی مصرف می‌کنید یا پخت و پز را با حرارت بالا انجام می‌دهید، میزان بروز این مشکل افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که از آکنه و جوش صورت رنج میبرند بهتر است غذاهایی با کربوهیدرات بالا مصرف کنند. همچنین اشخاصی که مواد غذایی شیرین مصرف می‌کنند نسبت به سایر افراد 30 درصد بیشتر در معرض جوش و آکنه پوستی قرار می‌گیرند.

احتمالاً می دانید که آنتی بیوتیک ها همیشه عوارض جانبی دارند بنابراین ارزش دارد روش هایی که به سلامتی بدن شما هم کمک می کند را امتحان کنید. ماست غذایی دلپذیر اسـت کـه بعنوان وعده‌ي صبحانه و هم چنین میان وعده عالی اسـت. ماست علاوه بر این اگر بـه صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌هاي شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز اسـت کـه بدلیل همین فواید عالی، برای التیام پوست ازآن استفاده می شود.

پیتزا سرشار از کربوهیدرات است و مانند مواردی که ذکر شد فاقد مواد مغذی می باشد ، همچنین سرشار از گلوتن بوده و سبب بروز جوش روی صورت خواهد شد. نوشیدن آب باعث می شود که بدن و پوست خود را از حمله باکتری ها و سموم محفوظ نگه داریم. برای کاهش تحریک پوست، مناطق مستعد بروز جوش را با یک ماده پاک کننده ملایم و آب گرم، دو بار در روز شستشو دهید. همچنین می‌توانید روغن کتان را به سالادتان اضافه کنید یا این که غذاهایتان را با تخم کتان میل کنید.

منبع: https://darmanejoosh.ir/

دکمه بازگشت به بالا