استان ها

احتمال بازنگری در تغییر ساعت کار ادارات همدان به علت ترافیک خودروها

ایسنا/همدان فرماندار همدان از احتمال بازنگری در تغییر ساعت کار ادارات همدان به علت وقوع ترافیک در همزمانی آغاز فعالیت مدارس، ادارات و بازاریان خبر داد.

مسلم مخفی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون وضعیت ترافیک سنگین خودروها در معابر شهر همدان، اظهار کرد: ترافیک شهر همدان چند علت اصلی دارد که در طول زمان وجود داشته و در حال حاضر نیز چند علت مقطعی به آن اضافه شده است.

مخفی در رابطه با همزمان شدن ساعت آغاز فعالیت مدارس، ادارات و بازیان، توضیح داد: در حال بررسی هستیم تا تغییراتی در این موضوع ایجاد کنیم، هر چند فکر نمی‌کنیم آنچنان تاثیرگذار باشد اما ممکن است عجله شهروندان را کاهش بدهد.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه برای حل مشکل ترافیک همدان باید موضوعات اصلی حل شود، اظهار کرد: روزانه  ۲۲ خودرو در همدان شماره‌گذاری می‌شود، تعداد خودروهایی که در همدان تردد دارند زیاد است و خیابان‌ها کشش ندارد، از طرفی با مساله کمبود پارکینگ مواجه هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری همدان، سال‌های اخیر در ایجاد پارکینگ، عملکرد خوبی نداشته و به ازای هر ۲۰۰ خودرو در شهر همدان یک پارکینگ داریم که این مساله باعث می‌شود شاهد پارک دوبله و سوبله خودروها و ایجاد ترافیک در شهر باشیم.

فرماندار همدان با اشاره به عدم برخورداری شهر همدان از ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب، گفت: در شهر همدان، اتوبوس‌های BRT و یا قطار شهری وجود ندارد و در حال بررسی این موضوع در طرح جامع ترافیک شهری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جانمایی بدمدارس غیردولتی و آموزشگاه‌ها در کنار خیابان ها و مراکز تجاری نیز باعث ترافیک در شهر همدان شده بنابراین اخطار دادیم تا سال تخصیلی آینده باید جابه‌جا شوند.

مخفی با اشاره به فصل زمستان و تردد سخت خودروها در این شرایط جوی، مطرح کرد: نسبت به عملکرد شهرداری در موضوع برف‌روبی معابر شهری انتقاد داریم و قول دادند که این روند تسریع پیدا کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا