خانواده و جامعهکسب و کار استانها

معرفی انواع پرده مطب

خرید پرده اداری (لیست قیمت + نمونه کار)

پرده شید چه نوع پرده ای است؟ از پرده در کدام قسمت استفاده کنیم؟ اینها سوالاتی است که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد. پرده در واقع پوششی است که به عنوان یکی از اجزای کاربردی و در عین حال تزئینی فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین یکی از عناصر مهم در طراحی و دکوراسیون فضاهای اداری، پرده است. محل کار، خانه دوم هر فردی محسوب می شود؛ از این رو بهتر است در هنگام انتخاب لوازم و تجهیزات برای محل کار خود حساسیت لازم را به خرج دهید.

وقتی صحبت از خرید پرده زبرا و پرده های اداری می شود، گزینه های زیادی وجود دارد که می توان بسته به سلیقه خود و نیز شرایط و فضایی که محیط اداری شما دارد از جمله مساحت محل کار، میزان نورگیر بودن، متریال استفاده شده در فضا و زمینه سایر بخش های محیط کار، کاربری اتاق (اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، کارگاه و..) و مولفه های دیگر، یکی از آن ها را انتخاب کنید. هر کدام از انواع پرده ویژگی های متمایز و خاص خود را دارند و شما با انتخاب مناسب ترین نوع آن می توانید جلوه زیبا و شیکی به محیط کار خود ببخشید. در ادامه به معرفی انواع پرده های اداری می پردازیم و قصد داریم با در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید و کاربردی، در انتخاب مناسب ترین گزینه خرید پرده اداری برای محل کارتان به شما کمک کنیم.

شید ارزان | شید برای اتاق خواب | شید چوبی

بررسی انواع پرده اداری

پرده کرکره ای

یکی از محبوب ترین و متداول ترین انواع پرده های اداری، پرده کرکره ای می باشد. از آن جایی که این مدل از پرده ها به گونه طراحی شده اند که اجازه تنظیم نور دلخواه را به فرد می دهند، بسیار پر طرفدار بوده و برای محیط های اداری گزینه خوبی به شمار می آیند. کرکره ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند و یکی از مزیت های این مدل از پرده این است که می توان بدون هیچ محدودیت و چارچوب خاصی، بسته به دکوراسیون فضای اداری، از طرح ها و رنگ های خلاقانه جهت زیبا سازی هر چه بیشتر محل کار استفاده کرد.

در گذشته از کرکره ها یا همان لوردراپه ها بیشتر به عنوان پوششی برای پنجره های ادارات و فضاهای تجاری استفاده می شد؛ اما امروزه به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ و شکل کرکره ها وجود دارد، برای منازل مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پرده های کرکره ای در دو شکل افقی و عمودی در بازار در دسترس بوده و نوع افقی آن از سه متریال مختلف چوبی، فلزی و طرح چوب ساخته شده است.

پرده کرکره عمودی

همان طور که از نام این مدل پرده پیدا است، اسلایدهای آن به صورت عمودی نصب شده و به طور افقی جمع و باز می شوند. کرکره های عمودی برای پنجره های بزرگ انتخاب بسیار مناسبی است و به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارند، هارمونی خاصی به فضا می بخشند. همچنین شما می توانید طرح دلخواه خود را بر روی آن سفارش دهید.

پرده کرکره چوبی

کرکره های چوبی افقی که یکی از قدیمی ترین گونه پرده های کرکره ای اداری است، در طرح های مختلف چوبی طبیعی و مصنوعی (طرح چوب) در بازار وجود دارند. البته با تغییراتی که در سالیان اخیر در روند تولید این نوع پرده صورت گرفته است، سعی شده که نسبت به گذشته مقرون به صرفه تر شود تا توانایی رقابت با سایر نمونه های موجود در بازار کنونی را داشته باشد.

امروزه پرده های چوبی تنوع بالایی در متریال و طرح و رنگ دارند. در نوعی از آن ها تیغه های پرده با یک لایه رنگ پوشانده شده و امکان انتخاب رنگ توسط مصرف کننده برای هماهنگی بیشتر با دکوراسیون محیط کار وجود دارد. در نوع دیگر از چوب بامبو استفاده می شود. چوب بامبو زیبایی و جذابیت خاصی داشته و مقاومت بالا و وزن کم تری دارد و در کرکره های خودکار استفاده می شود. از آن جایی که تناسب ابعاد در تمام اجزای یک دکوراسیون، چه داخلی و چه خارجی، بسیار تاثیر گذار است، این که عرض تیغه های کرکره چه قدر باشد به ابعاد محیط بستگی دارد.

پرده کرکره آلومینیومی

اولین انتخاب خریداران پرده کرکره، پرده کرکره فلزی یا آلومینیومی است. این کرکره ها دارای قطرهای مختلفی هستند که به خریدار این امکان را می دهد در هر فضایی مانند اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، کارگاه و… از این مدل پرده استفاده کند. این نوع پرده برای محیط های اداری بسیار مناسب بوده و ظاهر رسمی و مدرنی به محیط می دهد. تیغه های آلومینیومی این کرکره ها انعطاف پذیر هستند و همین ویژگی موجب افزایش دوام و طول عمر این پرده ها می شود. کرکره آلومینیومی نیز در رنگ بندی متنوعی به بازار عرضه شده و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و چیدمان فضای اداری تان یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای تمیز کردن این کرکره ها، کافی است ابتدا اسلایدها را ببندید و سپس به وسیله یک پارچه نرم و مرطوب یا گردگیر دستی، گرد و خاک موجود را از بین ببرید.

پرده شید

نسل جدید پرده های دکوراتیو شیدها یا بلایندها هستند که جایگزین پرده های کلاسیک پارچه ای و کرکره های چوبی و فلزی شده اند. نام پرده شید از یک کلمه انگلیسی به معنای سایه گرفته شده است و می توان گفت در ابتدا از این نوع پرده برای ایجاد سایه در پنجره ها استفاده می شد.

شید در واقع یک صفحه نرم با بافتی سبک است که از موادی مانند پنبه، کتان، پلی استر و پارچه ساخته شده است و رنگ ها و طرح های متنوع و مختلفی دارد. پرده های شید از یک تکه پارچه تشکیل شده اند که حول یک محور می چرخند. یکی از مزایای این نوع پرده ها این است که می توان نور محیط را به سادگی تنظیم کرد. این پرده ها علاوه بر ظاهر زیبایی، به دلیل فومی که دارند باعث می شوند دیگران از بیرون به فضای داخل دید نداشته باشند و استفاده از آن ها به افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کمک می کند. شیدها انواع مختلفی دارند. برخی از انواع آن عبارتند از شید رول، شید رومی، شید زبرا، شید بالونی و … که شید زبرا و شید رولی بیشتر از سایر انواع شید در محیط های اداری استفاده می شوند.

پرده شید رول

پرده شید رول بیشتر برای پنجره های بزرگ استفاده می شود. این پرده ها قابلیت دکوراتیو شدن را دارند و شما می توانید تصویر دلخواه خود را بر روی آن چاپ کنید و جلوه خاصی به محیط کارتان ببخشید. شیدهای رول نیز در رنگ های متنوعی وجود دارند و می توانید با توجه به دکوراسیون محل کارتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. اگر محیط کاری شما بزرگ است، باید از پرده های اداری با رنگ تیره استفاده کنید؛ اما برای فضاهای کوچک تر پرده هایی با رنگ روشن و ضخامت کم تر انتخاب های بهتری هستند.

پرده شید زبرا

از محبوب ترین انواع شید، شید زبرا می باشد. پرده زبرا، پارچه ای به صورت افقی است که شامل دو لایه موازی از پارچه و تور بوده و این دو لایه به هم متصل هستند و روی هم قرار می گیرند. به وسیله دستگیره یا زنجیری که در کنار این نوع پرده وجود دارد، می توان میزان نور محیط را تنظیم کرد.

از تفاوت های شید رول و شید زبرا این است که در شید رول امکان تنظیم نور وجود ندارد؛ اما در شیدهای زبرا به دلیل دو لایه بودن و وجود لایه توری، امکان تنظیم نور از صفر تا صد فراهم است. هنگامی که پارچه و تور روی هم قرار می گیرد، نور وارد اتاق می شود؛ برای تاریک کردن اتاق و جلوگیری از عبور نور، با کشیدن پرده توسط دستگیره، قسمت پارچه ای بر روی قسمت توری قرار می گیرد و مانع از عبور نور می شود.

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع از شید این است که کیفیت تصویر چاپ شده روی شید رول به دلیل یکپارچه بودن آن، بهتر از شید زبرا است. در شید زبرا به دلیل آن که تصویر روی تور و پارچه چاپ می شود، بخش هایی از تصویر که روی پارچه است کیفیت کم تری دارد.

پرده سیلوئت

این پرده را یکی از زیباترین پرده های اداری می نامند؛ به این دلیل که ساختار خلاقانه و زیبایی داشته و امکان ایجاد سایه روشن در محیط را فراهم می کند و نیز گرمای خاصی به محیط می بخشد. برای دوخت این پرده ها از هر نوع پارچه ای می توان استفاده کرد؛ اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این پارچه از پارچه های معمولی مقاوم تر باشد.

طراحی پرده های سیلوئت به گونه ای است که بسته به میزان نور، می توان انواع مختلفی از سایه روشن را ایجاد کرد. این پرده ها از دولایه پارچه متصل به هم تشکیل شده اند و به دلیل ظاهر ظریف و زیبایی که دارند، حتی در دکوراسیون منازل مسکونی نیز به کار می روند. برای فضاهای اداری از ترکیب رنگ های ساده تری استفاده می شود. این پرده ها سبک بوده و قابلیت موتورایز شدن را نیز دارند؛ بنابراین شما می توانید با کنترل از راه دور نیز آن را باز و بسته کنید. آقای پرده با ارائه مشاوره رایگان و آلبومی کامل از نمونه های مختلف به شما در خرید پرده کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا