اقتصادیکسب و کار استانها

قیمت کارتن چطور محاسبه می شود؟

قیمت کارتن عمده و استعلام قیمت انواع کارتن

قیمت کارتن در سال 1401 همچون سالهای گذشته با نوسانات زیادی همراه بوده است. به دلیل عدم ثبات قیمت کاغذ برای اطلاع از بهتر است تا با یک کارتن سازی معتبر در تماس باشید. در ادامه این مطلب لیست قیمت عمده کارتن در کارتن سازی، آموزش محاسبه قیمت و نحوه محاسبه دقیق ابعاد کارتن به طور کامل و با تصویر برای شما آماده شده است.

هزینه تولید کارتن به عوامل مختلفی وابسته است. مهمترین عامل تعیین کننده هزینه کارتن نوع کاغذ است که در ادامه به طور مفصل به این موضوع میپردازیم. یکی از مهمترین مسائلی که در هنگام خرید کارتن برای خریداران اهمیت دارد هزینه بسته بندی و کارتن است.

تولیدکنندگان محصولات که نیاز به کارتن برای بسته بندی محصولات خود دارند، نیاز دارند تا هزینه کارتن را نیز بدانند تا بتوانند برای آن برنامه ریزی کنند و مطابق با نیازهای خود سفارش تولید کارتن را بدهند. توجه داشته باشید که بعضی از افراد به جای کارتن از عبارت کارتون استفاده میکنند درحالیکه واژه کارتون بیشتر در زمینه پویا نمایی و انمیشن کاربرد دارد.

قیمت کارتن (سال 1401)

عوامل زیادی در تعیین تاثیرگذارند. اما در کل آن چه که هزینه نهایی کارتن ها را تعیین می کند، قیمت کاغذی است که برای تولید آن استفاده شده است. به عنوان مثال با بالا رفتن قیمت ارز، قیمت کاغذ نیز بالا می رود و در نتیجه هزینه تولید کارتن بیشتر می شود.

البته مسائل دیگری نیز مانند کیفیت چاپ و دیگر امکاناتی که برای تولید کارتن استفاده می شوند، تاثیر دارند. اما مهمترین مسئله جنس کاغذ و مقدار لازم از آن است. کارخانه کارتن‌سازی فاطر یکی از به روزترین کارتن‌سازی‌های تهران و البرز است که انواع کارتن‌ها را با مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه می دهد.

قیمت روز کارتن – [current_date format=Y/m/d]

برای استعلام قیمت روز کارتن میتوانید با واحد فروش فاطر کارتن تماس بگیرید. نواسانات قیمت ارز مسبب اصلی تغییر پیوسته قیمت کارتون می باشد. لذا امکان قراردادن لیست قیمت کارتون کاغذی در حال حاضر وجود ندارد.

در جدول زیر لیست ( تاریخ [current_date format=Y/m/d] ) در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است:

به دلیل سفارشی بودن پروسه تولید کارتن لازم است جهت استعلام قیمت دقیق و به روز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چه عواملی در قیمت کارتن تاثیر دارند؟

همان طور که گفتیم قیمت به چند عامل مختلف بستگی دارد که در ادامه آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم. در جدول زیر عوامل تاثیر گذار روی هزینه جعبه و کارتن را مشاهده می‌کنید:

نوع کاغد رویه نوع چاپ هزینه تبدیل قیمت کلیشه
نوع کاغذ فلوت تعداد رنگ چاچ هزینه منگنه قیمت قالب
نوع کاغد زیره هزینه لمینت تعداد سفارش هزینه حمل

اولین عامل جنس کاغذ به کار رفته در کارتن است. هر چه کیفیت این کاغذ بهتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

البته کاغذ به کار رفته در یک کارتن از چند لایه تشکیل می شود که هر کدام از ان ها ممکن است جنس متفاوتی داشته باشند. در برای ساخت یک کارتن نیاز به یک کاغذ رویه و زیر و همچنین یک کاغذ فلوت داریم که جنس هر کدام از این کاغذها در تعیین هزینه تولید کارتن موثر هستند.

مسئله بعدی که باید در نظر داشت میزان ضخامت کارتن است. کارتن ها 3 و 5 و7 لایه هستند که هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد قیمت تمام شده نیز بالاتر می رود، به این دلیل که هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد میزان کاغذ به کار رفته در آن نیز بیشتر می شود.

چاپ نهایی روی کارتن ها نیز دارای هزینه است و به قیمت کارتن اضافه می شود. کیفیت دستگاه چاپ و رنگ بندی به کار رفته در آن هزینه چاپ را تعیین می کند. البته معمولا با خرید عمده کارتن می توانید با قیمت پایین تری کارتن مورد نیاز خود را تهیه کنید. در نهایت هزینه قالب و کلیشه و همچنین هزینه ارسال کارتن به قیمت تمام شده کارتن ها اضافه می شوند.

آموزش نحوه محاسبه قیمت انواع کارتن

برای محاسبه قیمت کارتن، علاوه بر تعیین نوع کاغذ و قیمت آن، لازم است که ابعاد کارتن مورد نظر خود را نیز داشته باشید. اگر نحوه اندازه گیری ابعاد کارتن را نمی دانید، در ادامه در مورد این مطلب توضیح خواهیم داد.

اگر ورقه های کارتن را از هم باز کنیم یک مستطیل بزرگ خواهیم داشت که با ضرب و طول و عرض آن در یکدیگر مساحت آن به دست می آید و باید آن را در قیمت ورق ضرب کنیم. البته محاسبه هزینه تولید کارتن مراحلی دارد که در ادامه به شما آموزش داده میشود.

مراحل محاسبه قیمت کارتن

1- محاسبه طول کارتن با استفاده از فرمول زیر :

طول × ۲ + عرض +عرض + ۴ = طول کل کارتن

2- محاسبه عرض کارتن با استفاده از فرمول زیر :

اتفاع + عرض = عرض کارتن

3- محاسبه هزینه تولید ورق کارتن با استفاده از فرمول زیر :

طول کارتن × عرض کارتن × قیمت ورق خام کارتن = هزینه ورق کارتن

4- محاسبه هزینه نهایی تولید کارتن استفاده از فرمول زیر :

 هزینه چاپ و تبدیل (5% – 15%) + قیمت ورق کارتن = هزینه نهایی تولید کارتن

به طور معمول هزینه چاپ و تبدیل در حدود پنج الی پانزده درصد حساب شده و به قیمت ورق افزوده میشود.

محاسبه ابعاد کارتن

وقتی برای سفارش کارتن مراجعه می کنیم باید ابعاد کارتن را اعلام کنیم تا را محاسبه کرده و به ما اطلاع دهند. کارتن به شکل مکعب هستند و علاوه بر طول و عرض یک ارتفاع نیز دارد. البته با توجه به دیواره و کف کارتن ها باید دو طول و دو عرض را اندازه گیری کنیم. این کار را می توانید با استفاده از یک خط کش به راحتی انجام دهید.

البته باید در نظر داشته باشید که ورقه های کارتن ها برای چسبیدن به یکدیگر به لبه هایی نیاز دارند که در اندازه ابعاد باید آن ها را نیز محاسبه کنیم. اندازه این لبه ها با توجه به اندازه کارتن ها و میزان وزنی که باید تحمل کنند، متفاوت است.

قیمت کارتن بسته بندی

برای محاسبه هزینه تولید کارتن بسته بندی ابتدا لازم است تا نوع کاغذ رویه – کاغذ فلوت – کاغذ زیره انتخاب شود. بعد از انتخاب کاغذ و مشخص شدن ابعاد کارتن , قیمت ورق تعیین میشود. هزینه های مربوط به تبدیل و چاپ و همچنین هزینه های پس از چاپ نیز در نهایت در هزینه نهایی کارتن بسته بندی لحاظ میشوند.

قیمت کارتن خام

هزینه تولید کارتن خام، کارتن خام به ورقه های کارتن گفته می شود که به صورت رولی یا ورقه ای فروخته می شوند. این کارتن ها توسط کارخانه های کارتن سازی تولید می شوند و در همان کارخانه ها یا توسط دیگر کارگاه های تولید کارتن برش داده شده و به کارتن های سفارش داده شده توسط مشتری تبدیل می شوند.

هزینه تمام شده کارتن خام نیز بستگی به جنس کاغذ و نوع آن دارد. کارخانه کارتن سازی فاطر یکی از بزرگترین کارخانه های کارتن سازی است که در صورت تمایل می توانید کارتن خام را با کمترین هزینه خریداری کنید.

قیمت کارتن ساده

هزینه تولید کارتن ساده یا معمولی نسبت به دیگر کارتن‌ها مانند دایکاتی و لمینتی کمتر است. منظور از کارتن ساده که به آن کارتن آمریکایی نیز می گویند، کارتن‌هایی است که اندازه و قالب استانداردی دارند. کارتن ساده معمولا هستند.

دلیل این ارزانی این است که برای تولید این کارتن ها از قالب های آماده استفاده می شود. در نتیجه این تولید این کارتن‌ها کاغذ کمتری دور ریخته می شود و زحمت کمتری نیز دارد. با توجه به وزن این نوع بسته‌بندی ، قیمت آن ها بسیار به صرفه تر از دیگر انواع کارتن‌ها است.

قیمت کارتن در کارخانه

اگر شما برای تهیه کارتن با کارخانه کارتن‌سازی کار کنید هزینه نهایی شما به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند. قیمت کارتن در کارخانه به نسبت قیمت واسطه ها و دلال های فعال در این حوزه بسیار پایین تر است. به شما توصیه میکنیم که برای خرید کارتن به کارخانه های تولید کننده مراجعه کنید تا به صورت مستقیم با تولید کننده اصلی در ارتباط باشید و علاوه بر قیمت مناسب از مزایای دیگر این امر نیز بهره مند شوید.

قیمت به روز کارتن لمینتی

کارتن لمینتی کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر کارتن ها دارد به همین دلیل هزینه تولید کارتن لمینتی نسبت به کارتن های دیگر بالاتر است. یکی از بیشترین کاربردهای کارتن لمینتی برای است.

برای تولید این نوع کارتن از یک لایه لمینت استفاده می شود که به وسیله چسب سیلیکات به کارتن چسبانده می شود. در برخی کارخانه ها برای این کار از چسب سلفون یا صحافی نیز برای این کار استفاده می کنند. نیز به صورت رول یا شیت تولید و فروخته می شود.

هزینه تولید کارتن سه لایه

کارتن سه لایه از دو لایه لاینر و یک لایه فلوت ساخته شده است. قیمت کارتن سه لایه نسبت به انواع و 7 لایه ارزان تر بوده و پرکاربردترین نوع کارتن است. برای استعلام قیمت ورق 3 لایه با شماره تماس بگیرید.

هزینه تولید کارتن پنج لایه

کارتن سازی فاطر تولید کننده انواع کارتن 5لایه میباشد. از استحکام بسیار خوبی برخوردار است. هزینه تولید کارتن 5 لایه با توجه به استحکام و ساختار محکم این نوع کارتن بسیار بهینه میباشد.

قیمت انواع کارتن میوه

برای اطلاع از قیمت انواع میتوانید با کارشناسان فروش فاطر کارتن تماس بگیرید. کارتن سیب، کارتن ، کارتن به و بادمجان و سایر انواع سیفی‌جات و میوه ها از طریق شماره تماس های سایت در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرد.

روش محاسبه قیمت کارتن در صنعت کارتن سازی عوامل تاثیر گذار

کارتن، جعبه یا کانتینر است که معمولا از مقوا و بعضی اوقات از تخته موجدار ساخته می شود. در بررسی هایی که ما انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که برای این که روش محاسبه قیمت کارتن را بیابیم، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. مهم ترین عامل در تعیین قیمت کارتن، قیمت کاغذ کارتن (قیمت ورق کارتن) است. هزینه ی کاغذ تاثیر مستقیمی روی قیمت کارتن دارد. هر چقدر که هزینه ی کاغذ تغییر کند، هزینه کارتن هم تغییر می کند. حتی می توانید محاسبه آنلاین قیمت کارتن را در کارتن سازی گلبرک انجام دهید.

همانطور که می دانید کارتن با استفاده از ورق ساخته می شوند. که این ورقه ها می تواند، 3 لایه و 5 لایه و 7 لایه باشد. کارتن ها برای تحویل کالاها به مصرف کنندگان است. کارتن ها باید به اندازه ی کافی قوی باشند تا از کالاها محافظت کنند. کیفیت کارتن از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر کیفیت کارتن مناسب (کافی) نباشد، در حین حمل و نقل ممکن است کالا صدمه ببیند و خریدار ممکن است از خسارت وارد شده به کالا شکایت کند. بسیار مهم است که هر کارتن دو سه تخته بورد داشته باشد تا باعث افزایش قیمت محصول شود.

قیمت کارتن در تجارت بسیار مهم است. هزینه کردن برای کارتن آن طور که به نظر می رسد کار سختی نیست. در این مقاله ما روشی آسان را برای محاسبه هزینه کارتن در صنعت را به شما نشان می دهیم.

فرمول محاسبه قیمت (هزینه) کارتن

برای محاسبه هزینه کارتن، سه مؤلفه وجود دارد که هر فروشنده ای باید اطلاعاتی در رابطه با این مؤلفه ها که ابعاد کارتن هستند داشته باشد مانند:

* طول کارتن به سانتی متر

* عرض کارتن به سانتی متر

* ارتفاع کارتن به سانتی متر

برای محاسبه طول کارتن از فرمول (طول × 2 + عرض + عرض + 4  = طول کارتن)

و برای تعیین عرض از ( ارتفاع + عرض عرض کارتن)

استفاده می کنیم و بعد از بدست آوردن طول و عرض کارتن با کمک فرمول زیر هزینه ی ورقی که در تولید کارتن استفاده شده را محاسبه می کنیم.

طول کارتن × عرض کارتن × قیمت ورق خام کارتن قیمت ورق کارتن

نکته : قیمت ورق خام کارتن را می توا استعلام گرفت.

با این فرمول ما فقط قیمت ورق کارتون را داریم که برای به دست آوردن هزینه کارتون باید چیزی حدود 5 تا 15 درصد به این مبلغ بدست آمده اضافه کنیم که هزینه ی کار، چاپ و عوامل دیگر در تولید کارتن است.

*یک نکته مهم این است که سایت ما قادر است در عرض 3 دقیقه محاسبه آنلاین قیمت را در صفحه ی کارتن برای شما انجام دهد.

عوامل مؤثر در محاسبه قیمت کارتن

* شکنندگی و مشخصات محصول : اگر بخواهیم به زبان ساده این مطلب را بازگو کنیم این است که ، هرچه وسایل مورد نیاز برای بسته بندی ظریف تر باشد، پول بیشتری برای بدست آوردن موفقیت آنها صرف خواهید کرد. و همچنین می توان گفت که، کارتن های بزرگتر به طور کلی هزینه بیشتری نسبت به کارتن های کوچکتر خواهند داشت.

* نوع چاپ

* پیچیدگی یا ساده بودن کارتن

* تعداد رنگ چاپ

* نوع کاغذ رویه

* نوع کاغذ فلوت

* نوع کاغذ زیره

*هزینه کلیشه

* هزینه قالب

* هزینه طراحی

* هزینه ارسال

قیمت انواع کارتن

در روش محاسبه قیمت کارتن، هر نوع کارتن براساس ورق استفاده شده و 3 لایه بودن و یا 5 لایه بودن و یا حتی 7 لایه بودن قیمت متفاوتی دارد. این اشتباه است که اگر فکر کنید که کارتن 3 لایه هزینه ی کمتری نسبت به کارتن 5 لایه دارد. چرا که قیمت کارتن و قیمت هر ورق کارتن براساس نوع کاغذ آن محاسبه میشود و قیمت ورقه ها با هم متفاوت است.

قیمت کارتن ساده

برای انجام روش محاسبه قیمت کارتن، تعداد عملیاتی که روی آن صورت گرفته را محاسبه می کنند. کارتن های ساده یا معمولی چون قالب ویژه و استانداری دارند و در مقابل با کارتن های دیگر دور ریز کمتری دارند، در نتیجه قیمت کمتری هم دارند و مناسب تر از سایر کارتن ها به حساب می آیند.

قیمت کارتن لمینتی

این که قیمت کارتن لمینتی از کارتن معمولی گرانتر باشد چیز مسلمی است چرا که در ساخت کارتن لمینتی از چند لایه انعطاف پذیر که توسط چسب سلیکاتی به هم وصل شده اند و مقاومت کارتن را بالا می برد استفاده می شود و خب طبیعتا گرانتر خواهد بود و البته زیباتر که این زیبایی در بازاریابی محصولات اثر مثبتی می گذارد.

قیمت کارتن هارد باکس یا تاشو

شرکت های زیادی هستند که دوست دارند محصولاتشان را در داخل هارد باکس بگذارند. چرا که این کارتن ها بازاریابی آنها را افزایش می دهد اما زمانی که فاکتور خرید هارد باکس را می بینند شوکه می شوند. جعبه های هارد باکس که به آن جعبه های سخت و یا تاشو نیز گفته میشود ارزش محصول شما را در نظر مشتری بالا می برد و دو چندان می کند و این خود باعث افزایش فروش شما می شود. اما در زمینه ی تولید و یا خرید با هزینه های بسیار بالا و گاهی غیر قابل پرداخت رو به رو است. این هزینه بالا باعث شده که کمتر کسی سراغ هارد باکس برود.

نتیجه گیری

برای این که بتوانید در صنعت موفق باشید لازم است که بتوانید قیمت کارتن و مواد اولیه آن را تخمین بزنید. که البته اگر بخواهید ما می توانیم محاسبه آنلاین قیمت کارتن را برای شما انجام می دهیم. اما امروزه در جهان نرم افزارهایی جهت تخمین قیمت ها در صنعت تولید ورق و کارتن سازی به وجود آمده است. این نرم افزارها دارای سیستم های کاملی در حوزه مالی از جمله فروش، تولید، برنامه ریزی، خزانه، حسابداری، سفارشات، انبار و … می باشند که همه ی این ها مختص صنعت کارتن سازی تنظیم شده است.

این نرم افزارها میزان دقیق سود و زیان در تولید ورق و کارتن را در اختیار کاربران خود ( تولیدکنندگان کارتن) قرار می دهند. این نرم افزار به شما در انجام فرمول محاسبه قیمت کارتن کمک می کند و شما را از دردسرهایی که در فرمول محاسبه قیمت کارتن ممکن است با آن روبرو شوید98 نجات می دهد و این کار تنها با وارد کردن ابعاد کارتن انجام میشود، که در آخر قیمت کارتن و ابعاد شیت کارتن را می توانید به سرعت بدست آورید.

سوالات متداول

چطور قیمت کارتن را محاسبه کنیم؟

قیمت کارتن از طریق فرمول  “هزینه چاپ و تبدیل (5% تا 15%) + هزینه ورق  = هزینه نهایی” محاسبه میشود.

طول کل کارتن را چطور محاسبه کنیم ؟

طول کل کارتن از طریق فرمول ” طول × ۲ + عرض +عرض + ۴ = طول کل کارتن ” محاسبه میشود.

عرض کارتن را چطور محاسبه کنیم ؟

عرض کارتن از طریق فرمول ” اتفاع + عرض = عرض کارتن ” محاسبه میشود.

دکمه بازگشت به بالا