علمی و پزشکی

تغییر فصل و دغدغه کمبود ویتامین D

آفتاب نیوز:

ویتامین D اغلب به عنوان “ویتامین آفتاب” شناخته می شود و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اولین انتخاب بدن است. با فرا رسیدن فصل پاییز شانس قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای اکثر افراد کاهش می یابد و در نتیجه خطر کمبود ویتامین D در بدن افزایش می یابد.

اگر به شما توصیه می شود ویتامین D بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، برخی از بهترین منابع عبارتند از: ماهی آزاد، ساردین، ماهی تن، زرده تخم مرغ، قارچ و جگر گاو.

مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند باعث التهاب در بدن و ایجاد مسمومیت شود. بنابراین مصرف این مکمل ویتامینی باید طبق تشخیص و تجویز پزشک متخصص و با توجه به نیاز هر فرد انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا