عمومیکسب و کار استانها

بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور

معرفی بهترین هارد اکسترنال سیلیکون پاور در سال 1400 + مشخصات فنی

ریکاوری رم اس دی  گوشی برای ذخیره اطلاعات مهم بهتر است یا انتقال آنها به یک هارد اکسترنال؟ احتمالا شما هم به این نتیجه رسیده این که در قرن جدید، هارد اکسترنال ها یکی از وسایل الکترونیکی پر استفاده و در عین حال  پر کاربرد برای افراد جامعه محسوب می شود؛ چرا که قطعا شما در کامپیوتر، لپ تاپ یا رایانه شخصی خودتان، حجم بسیار زیادی از اطلاعات، فایل های ویدئویی و تصویری و صوتی خانوادگی، شخصی و یا حتی کاری دارید که باعث پر شدن تمام درایو های سیستم شما شده است و در نتیجه موجب کندی بیش از حد کامپیوتر و یا لپ تاپ شما شده است.

به طوری که هنوز که هنوز است به صورت وحشتناکی سردگم شده اید و نمی دانید که چگونه از این مشکل بسیار بزرگ جان سالم به در ببرید؟! رایج ترین و هم چنین به صرفه ترین راه حل این مشکل بزرگ، تنها و تنها خرید یک هارد اکسترنال با کیفیت و قدرتمند است که بتواند اطلاعات شما در خود جای دهد. یکی از معروف ترین آن ها، هارد اکسترنال سیلیکون پاور می باشد.

اما سوال این جاست که بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور  کدام مدل است؟ ما در این مقاله قصد داریم تا پرفروش ترین و محبوب ترین مدل های رایج و پرطرفدار را در بازار های ایرانی و خارجی به شما معرفی کنیم. در انتها نیز به آموزش ریکاوری اطلاعات هارد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

پر فروش ترین مدل های هارد اکسترنال سیلیکون پاور در بازار های ایران

خب بدون مقدمه بریم به سراغ معرفی و هم چنین نقد و بررسی پر فروش ترین و بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور در سال 1400 در بازار های ایران و خارجی. همان طور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم، ما سعی داریم انواع هارد اکسترنال سیلیکون پاور را بدون هیچ گونه تعصب خاصی به چالش بکشیم و نقاط قوت و ضعف آن ها را بیان کنیم تا شما بتوانید بعد از مطالعه این مقاله بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

1-هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80

شاید در همان نگاه اول مجذوب ظاهری بیرونی بسیار زیبا و جذاب این مدل هارد اکسترنال شوید، بهتان حق می دهیم؛ چرا که هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 علاوه بر این که یکی از بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور در سطح جهانی می باشد، یکی از زیبا ترین و شیک ترین هارد اکسترنال ها نیز می باشد.

این مدل هارد اکسترنال ساخته شده توسط شرکت بسیار قدرتمند سیلیکون پاور ( که در اصطلاح انگلیسی به آن Silicon Power نیز گفته می شود، در حقیقت یک نوع خاص و منحصر به فردی از محصولات ساخته شده توسط این برند معتبر و جهانی می باشد؛ این مجموعه از هارد اکسترنال ها در دسته هارد های  خاصی به نام آرمور ( که عبارت انگلیسی آن همان Armor می باشد)، قرار می گیرد.

شاید اولین موضوعی که اکثر علاقه مندان به تکنولوژی و یا افرادی که قصد خرید انواع هارد سیلیکون پاور برایشان جای سوال است این می باشد که  دقیقا منظور از عبارت آٰرمور چیست و چرا این سری هارد اکسترنال سیلیکون پاور را به این اسم نامگذاری کرده اند؟ در پاسخ به این ابهام باید بگوییم که کلمه “آرمور یا Armor” در واقع به معنای زره یا ضدگلوله می باشد.

اما جالب است بدانید که این نام گذاری بی دلیل نبوده است و این اسم به دلیل مقاومت بسیار بالای این مدل هارد در برابر هر چیزی که فکرش را بکنید است. تعمیر هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل ارمور بسیار کم اتفاق می افتد، چرا که که سری هاردهای آرمور مانند هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 در برابر هر گونه رطوبت، آب، خش، شوک و یا حتی گرد و غبار هم مقاوم است و شاید به جرئت بتوان گفت مهم ترین دلیلی که باعث فروش بسیار بالای این مدل هارد می شود، نیز دقیقا همین موضوع است.

نقاط قوت:                                                                     نقاط ضعف:

مقاوم در برابر آب، ضربه، لرزش و شوک                                 وزن متوسط

مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متر

راحتی حمل و نقل

بدنه فلزی

کیفیت خوب کابل

عمر طولانی

سرعت انتقال خوب

این مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور از طریق پورت پرسرعت USB 3.0 خود قادر است تمامی اطلاعات و دیتاهای مهم لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی شما با 10 برابر سریع تر از رابط نسخه قبلی این مدل (که همان پورت USB 2.0) یعنی با سرعت باورنکردنی  5 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد.

به عنوان مثال این مدل هارد اکسترنال می تواند یک دیسک بلوری با حجم 25 گیگابایت را در عرض کم تر از 70 ثانیه از درایو به این دیسک منتقل کند که این موضوع واقعا حیرت انگیز است!!! البته اگر کامپیوتر و یا لپ تاپ شما دارای از رابط USB 3.0 پشتیبانی نمی کند، به هیچ وجه نگران نباشید، این  مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور از رابط‌های قدیمی‌تر USB هم پشتیبانی می‌کند.

ظرفیت این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور موجود در بازار در سال 1400، تقریبا 1 ترابایت و سرعت چرخش آن نیز 5400 دور بر دقیقه می باشد؛ از طرفی به صورت کلی سرعت انتقال داده ها با استفاده از رابط USB 3.0، حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و با از طریق پورت USB 2.0 نیز، حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه می باشد.

مشخصات کلی هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 را یکجا ببینید:

نوع رابط:USB 2.0, USB 3.0

سرعت چرخش:5400 دور بر دقیقه

سرعت انتقال داده‌ها:با رابط USB 3.0 با حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و با رابط USB 2.0 با سرعت حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه

سازگار با سیستم‌عامل‌های:Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Linux 2.6.31 or later, MacOS 10.4 or later

مقاوم در برابر آب، شوک، ضربه، گرد و غبار:بله

هم چنین این مدل هارد اکسترنال با تمامی سیستم عامل های مشهور و معتبر در سطح جهانی مثل Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Linux 2.6.31 یا حتی  later, MacOS 10.4 or later هم سازگار است؛ در ضمن این مدل دارای تکنولوژی دو مرحله‌‌ای پیشرفته ضد شوک نیز می باشد.

اما یکی از نقاط ضعف این مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور این است که برخلاف انواع هارد سیلیکون پاور مشابه و هم رده ی خود، هیچ گونه باتری ای ندارد که این موضوع برای یک هارد پرفروش و پر طرفدار، واقعا جای تاسف است؛ شایدم طراحان و مهندسان خالق این مدل هارد،‌ گفتند این جوری بهتره، خدا می دونه 🙂

2-هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85

دومین هارد اکسترنال سیلیکون پاور که قصد معرفی آن را داریم، هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 می باشد. شرکت قدرتمند تایوانی سیلیکون‌پاور  یا همان Silicon Power پس از پرفروش بسیار بالا و موفقیت چشم گیر نسخه قبلی که این محصول که هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 نام داشت، به این فکر افتاد که لیستی از معایب آن نسخه قبلی را جمع آوری کند و از همین رو تعداد آماری مناسبی از خریداران و مصرف کنندگان این مدل هارد را جمع کرد و از آن ها خواست که همه ایراداتی که مدل آرمور مدل A80 دارد را بنویسند.

سپس شروع به برطرف کردن آن ایرادات و مشکلات مشتریان خود کرد و طراحی و تولید نسخه جدید و ارتقایافته ی آن مدل هارد اکسترنال را استارت زد که نتیجه این تحقیقات و توسعه، هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 شد؛ این مدل هارد دارای جنس بدنه آلومینیومی می باشد که علاوه بر این که موجب طراحی منحصر به فرد و طراحی مدرن و شیک این محصول شده است، به مقاومت هر چه بیش تر آن نسبت به دیگر تهدیدات یک هارد مانند افتادن در آب یا رطوبت آن، افتادن از روی میز و یا دست شما و در نتیجه شکستن و خراب شدن آن، هم چنین هرگونه خش و شوک قوی و… کمک می کند.

اما شاید براتان جالب باشد که بدانید که این مدل از بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور چگونه در برابر تهدیدات احتمالی پیش آمده، محافظت می کند؛ در ابتدا باید بگوییم که علاوه بر پوشش آلومینیومی،‌ این هارد اکسترنال سیلیکون پاور مجهز به 3 لایه بسیار قوی که دقیقا مشابه سیستم تعلیق و فنربندی خودرو با جلوی ضربه های شدید را گرفته و به راحتی آن ها را خنثی می کند.

نکته جالب تر درباره این هارد اکسترنال سیلیکون پاور این است که اگر آن را از فاصله 3 متری از زمین، رها شود پس از افتادن می توانید مانند روز اول و بدون این که هیچ اطلاعاتی حذف شده باشد‌،‌ از آن استفاده کنید؛ هم چنین دارای گواهی نامه های معتبر جهانی و حتی استاندارد های نظامی می باشد و حتی قادر است تا عمق 1 متری زیر آب برود و هیچ‌ آسیبی نبیند و به راحتی یک جسم بزرگ در حدود 500 کیلوگرم را روی خود تحمل کند. باورتان می شود 500 کیلوگرم!!!

نقاط قوت:                                                                      نقاط ضعف:

مقاومت بسیار بالا در برابر آب، ضربه و فشار                           داشتن کابل کوتاه

وزن کم و نسبتا سبک

پشتیبانی از هر نوع پورت یو اس بی

ظرفیت این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور تقریبا معادل 2 ترابایت می باشد که می تواند اطلاعات و فایل های سیستم شما را  از طریق رابط های قدرتمند USB 2.0  با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه و از طریق رابط پیشرفته تر USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

سایز هد ارائه شده این مدل هارد حدودا 2.5 اینچ و سرعت چرخش آن نیز 5400 دور بر دقیقه می باشد.راستی آیا می دانید منظور از هد چیه؟ اگر تا به حال اسم هد در هارد های اکسترنال به گوشتان نرسیده است،‌ نگران باشید.

در حقیقت هد که عبارت انگلیسی آن نیز “Head” می باشد، فقط یک وسیله یا یک تکنولوژی می باشد که می تواند دیتاهای موجود در سیلندر های هارد را با دقت بسیار بالایی بخواند و هرجایی که لازم باشد،‌ آن ها را بنویسید؛ از طرفی باید بدانید اغلب هارد اکسترنال های موجود دارای 3 سیلندر و 6 هد می‌باشند؛ در این پروسه که گفته شد در واقع صفحات هارد با سرعت‌های بسیار بالایی به گردش در می‌آیند و اطلاعات نیز به صورت همزمان با چرخش صفحات بر روی آن‌ها نوشته می‌شوند.

مشخصات کلی هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 را یکجا ببینید:

نوع رابط:USB 2.0, USB 3.0

سرعت چرخش:5400 دور بر دقیقه

سرعت انتقال داده‌ها:در حالت USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه

سازگار با سیستم‌عامل‌های: Windows 10, Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP Mac OS 10.5 and above, Linux 2.6 and above

مقاوم در برابر آب، ضربه، شوک، لغزش:بله

 3-هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60

اگر بخواهیم از خفن بودن و مستحکم بودن هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 بگوییم، همین بس که این مدل هارد اکسترنال دارای استاندارد معتبر و معروف تست سقوط آزاد ارتش آمریکا  که با کد استاندارد MIL-STD در میان افراد جهان شناخته شده است، می باشد و این گواهی نامه اثبات می کند اگر این مدل هارد اکسترنال از ارتفاع های بالا مانند  ارتفاع 122 سانتی‌متری از دستتان رها شود و بایفتد، تمامی اطلاعات درون هارد سالم می ماند.

از سوی دیگر این مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور حتی دارای گواهینامه و استاندارد معتبر IPX4 نیز می باشد؛ این استاندارد به این معنای مقاوم بودن صد در صدی این هارد در برابر آب است؛ البته نگران نباشید این مدل هارد در برابر هر چیزی که فکرش را بکنید،‌ از  شوک، لغزش گرفته تا خط و خش و گرد و غبار و… مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد.

همه این موارد و مقاومت در برابر هر تهدید و محافظت کامل از تحت هر شرایطی، باعث شده است که ارتش پیشرفته آمریکا، سیستم نظامی سازمان ها و هم چنین کارمندان پنتاگون برای ذخیره سازی و حفاظت از اطلاعات محرمانه و تاکتیک های نظامی فرماندهان و… از هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 استفاده کنند.

نقاط قوت:                                                                  نقاط ضعف:

مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 122 سانتی‌متر                   طراحی بد محل قرارگیری کابل رابط

استاندارد IPX4 و مقاومت در برابر آب

مقاوم در برابر شوک، لغزش، خط و خش و گرد و غبار

طراحی ویژه جهت حمل کابل همراه با هارددیسک

ابعاد این مدل هارد همانند دیگر انواع هارد سیلیکون پاور بسیار مناسب و خوش دست می باشد؛ وزن این هارد 255 گرمی دارای ابعادی معادل 138.5x86x23.2 میلی‌متری و ظرفیت 1 ترابایتی می باشد.هم چنین سایز هد ارائه شده این هارد اکسترنال تقریبا 2.5 اینچ و سرعت چرخش آن نیز مثل رقبای هم رنج و هم قیمت خود همان 5400 دور بر دقیقه می باشد.

این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور علاوه بر داشتن نشانگر ای ای دی LED با قابلیت نمایش وضعیت انتقال اطلاعات و دیتاها و اطلاعات، با سیستم عامل هایی مانند تمامی نسخه های ویندوز و مک و… سازگار می باشند؛ اما خبر بد این است که در این هارد هم هیچ باتری ای تعبیه نشده است 🙁

مشخصات کلی هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 را یکجا ببینید:

ابعاد:138.5x86x23.2 میلی‌متر

نوع رابط:USB 2.0, USB 3.0

سرعت چرخش:5400 دور بر دقیقه

توضیحات نشانگر LED:دارای نشانگر LED با قابلیت نمایش وضعیت انتقال اطلاعات

 4-هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65

یکی از مزیت های قابل توجه درباره این مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور این است که با توجه به پوسته و بدنه بسیار مستحکم و مقاوم آن،‌ بسیار سبک و خوش دست می باشد؛ در صورتی که دیگر هارد های مشابه این مدل یکی از این دو ویژگی ها را دارا می باشند یعنی اینکه یا دارای جنس بدنه بسیار مقاوم هستند و یا دارای وزن سبک و پایین هستند.

از سوی دیگر این مدل هارد اکسترنال دارای وزن تقریبی 227 گرمی است؛ هم چنین این مدل هارد یک خلاقیت بسیار هوشمندانه در جهت جلب مشتریان بیش تر انجام داده تا بتواند در مقایسه با دیگر انواع هارد سیلیکون پاور مشابه و هم قیمت خود، یک ارزش افزوده ای هر چند ساده خلق کند.

این هارد اکسترنال سیلیکون پاور دارای یک برش بسیار کوچکی در پشت خود می باشد که طراحان و مهندسان آن از آن به عنوان محل قرارگیری کابل روی بدنه، نام برده اند. از طرفی این محصول شرکت سیلیکون پاور با سرعت بسیار مطلوبی و بالایی اطلاعات را منتقل می کند؛ سرعت نوشتن آن تقریبا 100 مگابایت بر ثانیه و هم چنین سرعت خواندن تقریبا معادل 120 مگابایت بر ثانیه می باشد.

نقاط قوت:                                                                 نقاط ضعف:

ضد ضربه بودن                                                           کوتاهی کابل به کار رفت در این هارد اکسترنال

ضد آب و ضد خش

سرعت بالای انتقال اطلاعات

خوش دست

مطمئن و زیبا

ابعاد متناسب

بدون لرزش و گرمای زیاد

طراحی خوب

اگر شما هم جز افرادی هستید که همیشه نگران سرقت و دزدی هارد اکسترنال سیلیکون پاور خود یا سازمان یا شرکت شخصیتان هستید باید این خبر بسیار خوب را به شما بدهیم که با تهیه و خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 به هیچ عنوان نگران نباشید.

چرا که این هارد اکسترنال این امکان را به شما می دهد تا تمامی اطلاعات و فایل های تصویری، صوتی، ویدئویی را به راحتی رمزگذاری کنید و دسترسی این اطلاعات را به صورت بسیار هوشمندانه ای کنترل کنید.

مشخصات کلی هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 را یکجا ببینید:

قابلیت نمایش وضعیت انتقال اطلاعات

سایر قابلیت‌ها:مقاومت در برابر فشار مطابق با استاندارد ارتش آمریکا MIL-STD 810G برای تست سقوط از ارتفاع 1.2 متری

*مقاوم در برابر آب مطابق با استاندارد IP67

*طراحی محل قرارگیری کابل روی بدنه دستگاه به منظور جلوگیری از گم شدن و خرابی کابل

*کنترل دسترسی به اطلاعات از طریق رمز عبور معتبر

*طراحی سه لایه محافظتی برای مقاومت در برابر شوک

5-هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Stream S03

ظرفیت این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور 145 گرمی تقریبا برابر با 1 ترابایت می باشد که نوع اتصال آن نیز از طریق یک کابل یا همان سیم می باشد.

در ضمن نکته حائز اهمیت این است که بدنه این مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور در برابر  هر گونه تهدیدی که موجب از بین رفتن اطلاعات درون آن شود مانند خط و خش و به‌جاماندن اثر انگشت کاملا مقاوم می باشد. این هارد دیسک‌ از طریق پورت قدرتمند و پرسرعت USB 3.0 استفاده می کند که از نسخه های قدیمی تر رابط‌های USB یعنی USB 2.0 بسیار سریع‌تر و ساده تر می باشد و در نتیجه در زمان انتقال نیز صرفه جویی می کند.

نقاط قوت:                                                                      نقاط ضعف:

طراحی شده با ابعاد کوچک و سبک وزن                                مقاوم نبودن در برابر آب و ضربه

بهره‌بری از رابط پرسرعت USB 3.0

ظاهر مناسب

سرعت بسیار بالا

6-هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A30

همان طور که احتمالا از تصویر این مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور مشخص است،‌ این هارد یکی از مشهور ترین و رایج ترین هارد هایی است که حتی اکثر نظامیان و سرابازانی که ماموران اطلاعاتی هستند و وظیفه حفاظت از نقشه ها و تاکتیک های نظامی در محیط های سختی مانند هوای بارانی، گرم و شرجی و… دارند، از این مدل استفاده می کنند.

در ضمن وزن این مدل هارد تقریبا 181 گرم و ظرفیت آن نیز مانند انواع هارد سیلیکون پاور هم رنج و هم قیمت معادل با 1 ترابایت می باشد و هم چنین سایز ارائه شده توسط این مدل نیز 2.5 اینچ می باشد.

نقاط قوت:                                                                   نقاط ضعف:

بدنه ضدضربه                                                              عدم مقاومت در برابر آب، خش

مقاوم در برابر گرد و غبار                                                 نداشتن باتری

مقاوم در برابر سقوط از ارتفاع

دارای سیستم پیشرفته تعلیق هارد داخلی

درگاه USB3.0

دکمه بازگشت به بالا