خانواده و جامعهکسب و کار استانها

ایده های استایل شیک دانشجویی دخترانه

این روزها که چیزی به ماه مهر نمانده، احتمالاً دانشجویان در حال وارسی کمد لباس‌هایشان هستند تا چند دست لباس مناسب برای دانشگاه کنار بگذارند. از آنجایی که دانشگاه به عنوان یک محیط آکادمیک، پوشش مخصوص خود را دارد بنابراین نمی‌توان هر لباس یا هر استایلی را برای آن در نظر گرفت. از اینرو لازم است دانشجویان دختر چند مانتو دخترانه مناسب و همچنین شلوار دخترانه‌ای متناسب با مانتویشان داشته باشند.

دقت کنید لباس‌هایتان و استایلتان به گونه‌ای باشد که هم خوشتیپ باشید و هم اینکه با حراست دانشگاه به مشکل نخورید! در این مطلب از مجله تهران مد راجع به بایدها و نبایدهای استایل دانشجویی و همچنین ایده‌های استایل دانشجویی خواهیم گفت تا مهرماه امسال خوشتیپ‌تر از همیشه راهی دانشگاه شوید.

نکات مهم برای داشتن استایل دانشجویی دخترانه

1- به قد مانتو دقت کنید

با توجه به قوانین دانشگاه، قد مانتو برای دختران همیشه معضلی بزرگ بوده است. بنابراین برای اینکه از حراست به سلامت و بدون تذکر و مشکل عبور کنید یک مانتو با قد مناسب بپوشید. یعنی نه آنقدر بلند باشد که به دست و پایتان بپیچد و نه آنقدر کوتاه که جلوه مناسبی نداشته باشد. مانتوهایی با قد روی زانو تقریباً مناسب دانشگاه و محیط‌های اداری هستند.

2- اهمیت جنس و مدل مانتو دانشجویی

از آنجایی که ساعات زیادی را در دانشگاه می‌گذرانید باید هنگام خرید مانتو به جنس آن دقت کنید. جنس و مدلی را انتخاب کنید که در ان راحت هستید. همچنین مدل مانتویی را انتخاب کنید که در پوشیدن و درآوردن ان چالش نداشته باشید.

اوایل مهر تا اواخر آبان ماه هوا همچنان متعادل است و مانتوی نخی بهترین انتخاب برای این بازه زمانی است. در واقع منظور از مانتوی نخی، مانتو کتان دخترانه است نه مانتوهای نخی زنانه در دسته لباس زنانه که به سرعت چروک می‌شوند.

حواستان باشد که قرار است مانتوی دانشجویی را مدت زمان زیادی به تن داشته باشید و مانند مانتوی مجلسی برای استفاده چند ساعت کوتاه نیست. بنابراین حتما مدل مانتو دانشجویی و همچنین جنس آن را در اولویت بگذارید.

3-  از طرح های شلوغ و رنگ‌های جیغ در انتخاب مانتو دانشجویی استفاده نکنید

قطعاً خودتان می‌دانید که استفاده از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های جیغ در محیط دانشگاه مناسب نیست و در صورت استفاده حتماً با حراست دچار مشکل خواهید شد. بنابراین لباس دانشجویی خود را طوری انتخاب کنید که رنگ‌های اصلی مشکی، سفید، طوسی، قهوه ای، کرم، خاکی، سرمه ای و خاکستری را داشته باشد. کفش و یا کتانی چیزی است که برای شاد بودن استایلتان می‌توانید روی آن مانور دهید. از کتانی رنگی و یا ساعت مچی فانتزی در استایل خود استفاده کنید.

4-  انتخاب شلوار دخترانه متناسب با مانتو دانشجویی

تقریباً 70 درصد دختران دانشجو شلوار دخترانه اسپرت را برای دانشگاه انتخاب می‌کنند اما برای استایل دانشجویی انتخاب‌های زیادی در زمینه شلوار دخترانه دارید و می‌توانید از انواع شلوار‌ جین دخترانه، شلوار راحتی، شلوار پارچه‌ای، شلوار کتان و ..در مدل‌های مختلف استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که مانتو دانشجویی‌تان و شلواری که انتخاب کرده‌اید با هم تناسب داشته باشند.

5-  تناسب داشتن مقنعه با مانتوی دانشگاه

هنگام خرید مانتو به این نکته دقت کنید که برخی مانتوها هیچ تناسبی با مقنعه ندارند. برای مثال مانتوهای بسیار گشاد، مانتوهای فانتزی که روی یقه مانور داده‌اند با مقنعه تناسبی ندارند. مانتوهای ساده بهترین ترکیب با مقنعه هستند.

6- انتخاب کیف دانشجویی متناسب با استایل دانشجویی

واضح است که کوله پشتی بهترین انتخاب برای استایل دانشجویی است به این دلیل که کوله پشتی نسبت به سایر انواع کیف جادار تر است و لوازم ضروری یک دانشجو از جمله لپ تاپ و دفتر و کتاب و … در آن جای می‌گیرند.

در استایل دانشجویی دخترانه خیلی رسمی نپوشید

شاید دچار این وسواس شده باشید که چون دانشگاه محیط آکادمیک محسوب می‌شود حتما باید رسمی لباس بپوشید. اصلاً این طور نیست! در واقع دانشگاه خیلی محیط رسمی ندارد، همچنین خیلی هم راحت و خودمانی نیست و می‌توان گفت فضایی نیمه رسمی دارد و برای چنین فضایی باید استایل نیمه رسمی داشته باشید. برای مثال مانتو اداری و یونیفرم شکل و یا کفش بسیار پاشنه بلند در دانشگاه جلوه مناسبی ندارد.

برای بلندتر دیده شدن می‌توانید از کتانی لژدار استفاده کنید که هم استایلتان را زیبا می‌کند و هم بدون اینکه خیلی جلب توجه کنید، قدبلندتر دیده خواهید شد.

فروشگاه اینترنتی لباس تهران مد عرضه کننده بهترین و شیک‌ترین انواع پوشاک زنانه و مردانه در ایران است. چنانچه قصد دارید استایل دانشجویی خود را برای مهر امسال بسازید از انواع مدل‌های مانتو و شلوار دخترانه در این فروشگاه دیدن کنید.

دکمه بازگشت به بالا