بین المللکسب و کار استانها

اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا | شرایط سرمایه‌گذاری در آمریکا

سرمایه‌گذاری در بزرگترین اقتصاد جهان بدون شک طرفداران بسیار زیادی دارد. ایالات متحده آمریکا کشوری قدرتمند با GDP 62 هزار دلاری است که برای نخستین بار در دهه 1990 طرح ویزای سرمایه‌گذاری خود را ارائه داد. ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا که با نام EB-5 نیز شناخته می‌شود، به افرادی که می‌خواهند از طریق کارآفرینی و یا سرمایه‌گذاری در اقتصاد آمریکا نقش مثبتی بازی کنند، گرین کارت آمریکا را اعطا می‌کند. این روش در کنار ویزای تحصیلی آمریکا از محبوبترین روشهای مهاجرت به آمریکا  «کشور فرصت ها» است.

شرایط مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا

سرمایه‌گذاران خارجی که علاقه‌مند به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا هستند، باید به میزان معینی در فعالیت‌های تجاری این کشور سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها می‌توانند کسب و کاری از پیش موجود را خریداری کرده و یا تجارتی جدی را راه‌اندازی کنند. به هر صورت حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری به یکی از دو حالت زیر امکان‌پذیر است:

-1800000 دلار

-900000 دلار در صنایع با نرخ بیکاری بالا و یا مناطق روستایی (مناطق هدف آمریکا)

این سرمایه‌گذاری باید به مدت 2 سال باقی مانده و برای حداقل 10 نفر شغل ایجاد کند. این افراد نباید از اعضای خانواده متقاضی بوده و می‌توانند شهروند آمریکا، دارندگان اقامت دائم آن و یا نیروی کار مجاز خارجی باشند. از آنجایی که سالانه تعداد محدودی از درخواست‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا پذیرفته می‌شود، هر درخواستی تنها زمانی بررسی می‌شود که به تاریخ اولویت خود رسیده باشد، گاهی این فرآیند ممکن است برای فردی چندین سال به طول انجامد. همچنین متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز از طریق این درخواست همراه ببرند.

انواع ویزا EB-5 برای مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا

  • خلق شغل در خارج از مناطق هدف (C5)
  • خلق شغل داخل مناطق هدف (T5)
  • سرمایه‌گذاری در خارج از مناطق هدف (R5)
  • سرمایه‌گذاری داخل مناطق هدف (I5)

نحوه مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا

متقاضیان می‌توانند به صورت فردی و یا از طریق مراکز منطقه‌ای (RC) برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند. مراکز منطقه‌ای اغلب شرکت‌هایی خصوصی و انتفاعی هستند که مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا و دولت فدرال قرار داشته و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا سازمان‌های هدف را برای سرمایه خود شناسایی کنند. اگر سرمایه‌گذاری از طریق این مراکز صورت گیرد، ایجاد شغل‌های مورد نیاز نیز در فرآیندی غیرمستقیم دنبال می‌شود.

پس از آنکه درخواست فرد متقاضی پذیرفته شود، او ابتدا به همراه خانواده خود به مدت دو سال اقامت دائم مشروط آمریکا را دریافت می‌کند. 90 روز پیش از منقضی شدن اعتبار این اقامت، فرد سرمایه‌گذار باید مدارکی را ارائه دهد که بیانگر انجام تمام تعهدات وی از جمله ایجاد شغل در طول دو سال گذشته باشد. وی در این مدت می تواند از ویزای دانش آموزی آمریکا نیز بهره مند شود. در صورتی که وی به تمام تعهدات خود عمل کرده باشد، واجد شرایط دریافت گرین کارت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا

    مدارک هویتی

    پاسپورت معتبر

    دو قطعه عکس 2*2

    تمکن مالی

    آزمایش‌های پزشکی

    تکمیل فرم I-526

    توافقنامه‌های کاری برای مشارکت، همکاری و …

    طرح تجاری (Business Plan)

    گواهی انتقال سرمایه

    گواهی قانونی بودن منبع سرمایه

    مدارک مربوط به خرید املاک، شرکت‌ها و…

    اظهارنامه سمت شغلی و وظایف مربوطه

چه کشورهایی بیشترین میزان مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا را دارند؟

در جال حاضر شهروندان چینی، کره جنوبی، تایوان و انگلستان بیش از 80% از مهاجران سرمایه‌گذاری به آمریکا را شکل می‌دهند. پس از آن ویتنام، هند، برزیل، مکزیک و نیجریه از دیگر کشورهایی هستند که در ایالات متحده آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هزینه‌های ویزای مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا می‌تواند هزینه‌های متنوعی را در بر داشته باشد، اما به طور کلی متقاضیان باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنند:

-3675 دلار به اداره مهاجرت آمریکا

-1140 دلار هزینه بررسی پرونده

-3750 دلار دو سال پس از دریافت اقامت دائم مشروط

-15000-25000 دلار به وکلای مهاجرت و سرمایه‌گذاری

اقامت دائم آمریکا از طریق سرمایه گذاری (بررسی حداقل سرمایه)

بسیاری از مردم دنیا رویای زندگی در کشور بزرگ آمریکا را در سر می‌پرورانند و به دنبال راه‌های مناسب برای رسیدن به این آرزو هستند. اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور آمریکا و در نهایت دریافت گرین‌کارت آمریکا برای افرادی است که تمکن مالی کافی و ثروت بالا برخوردار هستند.

کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در قطب اقتصاد جهان را دارند می‌توانند با شرایط مناسب این روش، به هدف خود برسند. دریافت اقامت سرمایه گذاری آمریکا دارای شرایط بسیار مناسبی است و می‌توان با انجام صحیح اقدامات لازم که موسسه مجاز اعزام دانشجو پارس رادین به طور کامل در این بخش از مقاله توضیح داده است به اقامت دائمی و یا حتی حق شهروندی آمریکا دست پیدا کرد.

از مزایای گرفتن اقامت با سرمایه گذاری در آمریکا می‌شود به عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی، همچنین نبودن شرایط سنی اشاره کرد که این موارد شرایط را برای دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری بسیار آسان خواهد کرد و احتمال دریافت اقامت آمریکا را بالا خواهد برد.

در این مقاله شرایط اقامت در امریکا از طریق سرمایه گذاری را به طور کلی بررسی خواهیم کرد، روش ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 را به شما معرفی خواهیم کرد، همچنین تمامی راه‌های سرمایه گذاری در آمریکا را خواهیم گفت و بهترین بیزینس در آمریکا برای دریافت اقامت دائم آمریکا را معرفی خواهیم کرد.

در ادامه به بررسی حداقل سرمایه برای مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا می‌پردازیم و در انتها به طور کلی روش دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری را توضیح خواهیم داد و خواهیم گفت که چرا دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا نسبت به ویزای سرمایه‌گذاری کانادا محدودیت‌های کم‌تری دارد و شرایط آن مناسب‌تر است.

شرایط اقامت امریکا از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت در امریکا از طریق سرمایه گذاری بسیار متنوع و متفاوت هستند که هر شخص با توجه به شرایط فردی خود می‌تواند تصمیم بگیرد که قصد اقدام به دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری از کدام روش را دارد. تفاوت عمده میان روش‌های مختلف دریافت اقامت سرمایه گذاری آمریکا در مدت اقامت دریافتی متقاضی و خانواده وی است.

در برخی روش‌ها  شرایط اقامت در امریکا از طریق سرمایه گذاری به گونه‌ای است که فرد متقاضی در نهایت موفق به دریافت گرین‌کارت خواهد شد و در برخی دیگر امکان دریافت گرین‌کارت نخواهد بود اما راه‌حل‌های دیگری برای دریافت اقامت دائم در این روش‌ها نیز وجود دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

به طور کلی می‌توان گرفتن اقامت با سرمایه گذاری را بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به اقامت دائم کشور آمریکا در نظر گرفت. کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت دائم در کشور آمریکا را دارند می‌توانند با خواندن کامل این مقاله به تمامی اطلاعات مورد نیاز برای اقدام به گرفتن اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری نمایند.

روش های سرمایه گذاری در آمریکا

روش‌های مختلفی در خصوص سرمایه گذاری در آمریکا برای دریافت اقامت وجود دارد. از متداول‌ترین روش‌های اقامت سرمایه گذاری آمریکا می‌توان به راه‌های زیر اشاره کرد :

  • دریافت ویزای E2 برای انجام سرمایه‌گذاری در بیزینس‌‌های کشور آمریکا : برای دریافت این نوع ویزا داشتن حداقل 50 درصد سهام بیزینس مورد نظر الزامی است.
  • سرمایه گذاری در آمریکا برای دریافت ویزای EB5 : این ویزا در واقع ویزای کارآفرینی محسوب می‌شود و برای راه‌اندازی کسب و کار به کار می‌رود که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.
  • دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری ویزای L1 : برای انتقال نیروهای کار یک شرکت به شعبه آمریکایی آن استفاده می‌شود، لازم به ذکر است که دریافت این ویزا برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست.

انتخاب بهترین روش دریافت اقامت سرمایه گذاری آمریکا برای هر فرد متفاوت است. هر فرد با توجه به شرایط و موارد موجود در مدارک سرمایه‌گذاری خود می‌بایست یکی از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا را انتخاب کند و بر اساس آن برای دریافت ویزای مورد نظر اقدام نماید.

 در نتیجه دقت فرمایید که انتخاب روش نامناسب دریافت ویزای سرمایه‌گذاری می‌تواند به رد شدن درخواست شما منجر شده و به آینده کسب و کارتان صدمه وارد کند، به همین دلیل در این مقاله تمامی راه‌حل‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب صحیح و مناسب نوع ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ویزای سرمایه گذاری  E2آمریکا

یکی از راه‌های مناسب دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا برای کسانی که قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند خرید یک کسب و کار است. در این روش که ویزای E2 نامیده می‌شود متقاضی برای دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری می‌بایست یک کسب و کار آماده که در حال فعالیت است انتخاب کرده و پس از بررسی کامل آن بیزینس اعم از میزان سود سالانه، کیفیت کار، شرایط پرداخت مالیات و میزان موفقیت در بین کسب و کارهای مشابه می‌تواند برای دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا از این طریق اقدام نماید.

 این موضوع بسیار مهم است که برای انتخاب یک کسب و کار مناسب برای خریدن، بهتر است حتما از مشاورین و متخصصین این کار کمک بگیرید تا پروسه بررسی مدارک و شرایط بیزینس مورد نظر توسط متخصص انجام بگیرد و در انتخاب کسب و کار مناسب موفق عمل کنید.

حداقل سرمایه برای مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا با ویزای E2

اقدام با حداقل سرمایه برای مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا با ویزای سرمایه‌گذاری E2 امکان‌پذیر خواهد بود. با این روش در واقع متقاضی علاوه بر دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری و سود کسب و کار مورد نظر، در زمینه ملک خریداری شده نیز سرمایه‌گذاری کرده است و این شرایط بسیار خوبی برای او رقم می‌زند. روش اقدام با حداقل سرمایه برای مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا همچنین امکان دریافت اقامت برای خانواده متقاضی و همین‌طور امکان تحصیل رایگان برای فرزندان زیر 18 سال او را در مدارس دولتی آمریکا فراهم خواهد کرد.

 این موضوع که فرزندان متقاضی امکان تحصیل در مدارس آمریکا که رتبه اول از لحاظ بسترهای تحصیلی و آموزشی را یدک می‌کشد را دارند خود یک مزیت بسیار با ارزش در زمینه ویزای سرمایه گذاری آمریکا از طریق خرید کسب و کار است.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری E2 آمریکا

  • داشتن حداقل سرمایه برای مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا با مبلغ 200 هزار دلار
  • داشتن حداقل 50 درصد سهام کسب و کار خریداری شده
  • داشتن سابقه کار در زمینه شغل‌های مدیریتی و مدارک اثبات توانایی در حوزه مدیریت

ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5

در بین روش‌های اخذ اقامت امریکا از طریق سرمایه گذاری می‌توان یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها را ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 در نظر گرفت. یکی از مزایای بسیار مهم این روش امکان دریافت گرین‌کارت بعد از گذشت 3 یا 4 سال از دریافت ویزای EB5 است.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 به دو روش کلی انجام می‌شودکه در ادامه توضیح خواهیم داد. این روش نسبت به روش‌های دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر مانند کانادا با محدودیت‌های کم‌تری همراه است و به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین روش‌های دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا به حساب می‌آید. کشور آمریکا نیز از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند و این موضوع را در پیشرفت اقتصاد خود موثر می‌داند.

شرایط ویزای eb5 آمریکا

در خصوص دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 شرایط بسیار مناسب است. برای دریافت اقامت سرمایه گذاری آمریکا از طریق اخذ این نوع ویزا نیاز به سرمایه مشخص است که البته با توجه به شرایط و نحوه سرمایه گذاری نیز شرایط متفاوتی در زمینه مقدار سرمایه اولیه در قوانین این ویزا در نظر گرفته شده است.

در شرایط ویزای eb5 آمریکا به طور کلی دو نوع سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است که برای هرکدام از آن‌ها شرایط مبلغ سرمایه اولیه متفاوت است. نوع فعالیت در زمینه ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 به دو نوع سرمایه‌گذاری عمومی (مستقیم) و سرمایه‌گذاری منطقه استخدام هدفمند تقسیم می‌شود. در ادامه نظر شما را به شرایط ویزای eb5 آمریکا جلب می‌کنیم.

  • برای سرمایه‌گذاری عمومی مبلغ مورد نیاز سرمایه اولیه 1 میلیون و 800 هزار دلار است.
  • برای سرمایه‌گذاری منطقه استخدام هدفمند یا سرمایه گذاری در مناطقی که نرخ بیکاری بالاتر است یا منطقه روستایی محسوب می‌شود حداقل مبلغ سرمایه اولیه مورد نیاز 900 هزار دلار است.

گفتنی است که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 نیاز به ارائه مدرک زبان و داشتن مدرک تحصیلی نیست و همچنین شرایط سنی برای این نوع ویزا وجود ندارد. برای اطلاعات کامل‌تر در مورد نحوه دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 لطفا به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

بهترین بیزینس در آمریکا

انتخاب بهترین بیزینس در آمریکا، کشوری که قطب اقتصاد دنیا لقب گرفته است کار آسانی نیست، چراکه این کشور مملو از موقعیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. اما برای داشتن یک دید کلی از این موضوع می‌توانیم به تعدادی از مناسب‌ترین کسب و کارها در آمریکا اشاره کنیم.

بسیاری از افراد بهترین بیزینس در آمریکا را حوزه املاک می‌دانند. کسب و کار مربوط به خرید و فروش و اجاره املاک یا همان بنگاه معاملات ملکی در این کشور رونق زیادی دارد، چراکه جمعیت این کشور در حال افزایش است و همچنین سالانه تعداد بسیار بالایی مهاجر از سراسر دنیا به این کشور می‌آیند. درنتیجه بازار املاک از وضعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. در ادامه بیزینس‌‌های مدیریت مالی و مالیات، موسسه‌های نظافت و مراکز برگزاری مراسم و مهمانی‌ها نیز از بهترین بیزینس ها در آمریکا به حساب می‌آیند.

تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

نحوه دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری بسته به نوع ویزای سرمایه‌گذاری متقاضی متفاوت است. در ادامه روش‌های گرفتن تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری با ویزاهای مختلف را به طور کامل توضیح خواهیم داد. برای مثال اگر متقاضی از طریق ویزای EB5 و با سرمایه 1 میلیون و 800 هزار دلاری سرمایه‌گذاری مستقیم کرده باشد پروسه دریافت گرین‌کارت آمریکا برای او بین 12 تا 18 ماه زمان می‌برد. در این روش متقاضی می‌بایست به مدت دو سال 10 نیروی کار آمریکایی را به صورت مستقیم استخدام کند. روش‌هایی برای ترکیب ویزای سرمایه‌گذ‌اری مستقیم EB5 با ویزای E2 نیز وجود دارد که پروسه دریافت گرین‌کارت آمریکا را تا 6 ماه کاهش می‌دهد.

از طرفی برای افرادی که قصد دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری منفعل با ویزای EB5 در مناطق استخدام هدفمند را دارند پروسه زمان‌بر خواهد بود. در این روش مبلغ سرمایه شما به شخص دیگری برای مدیریت سپرده می‌شود، سپس این شخص با سرمایه شما یک سرمایه‌گذاری منفعل در یک کسب و کار تجاری مانند مجتمع تجاری یا هتل انجام می‌دهد.

 از طریق این پروژه 10 کارگر آمریکایی به مدت دو سال با سرمایه شما استخدام خواهند شد و بعد از انجام تمامی این مراحل می‌توانید برای دریافت گرین‌کارت آمریکا اقدام نمایید، اما مبلغ سرمایه شما در پروژه باقی خواهد ماند و بعد از گذشت 5 سال از زمان ورودتان به خاک آمریکا به شما بازگردانده خواهد شد. در این مدت که مراحل سرمایه‌گذاری شما در حال انجام است، شما و خانواده‌تان با دریافت گرین‌کارت مشروط می‌توانید در آمریکا زندگی کرده و حتی به کار و تحصیل مشغول شوید.

اما متقاضیان دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری از طریق ویزای E2 مسیر متفاوتی در پیش دارند، چرا که امکان دریافت مستقیم گرین‌کارت آمریکا از طریق این نوع ویزا وجود ندارد اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست و در ادامه روش دریافت اقامت دائم آمریکا از این طریق را نیز به شما توضیح خواهیم داد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم مهاجرت سرمایه‌گذاری از طریق ویزای E2 از روش‌های کم هزینه برای مهاجرت به آمریکا به حساب می‌آید و همچنین همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی می‌توانند به همراه او به آمریکا مهاجرت کرده و به زندگی، تحصیل و کار بپردازند.

برای دریافت گرین‌کارت آمریکا داشتن ویزای سرمایه‌گذاری E2 کافی نیست اما متقاضی می‌تواند با گسترش و توسعه کسب و کاری که در آن سرمایه‌گذاری کرده است، مبلغ سرمایه خود را افزایش بدهد و بعد از آن از طریق اثبات توانایی خود در کسب درآمد و مفید بودن برای اقتصاد کشور آمریکا می‌تواند برای اقامت دائم و دریافت گرین‌کارت اقدام نماید.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص روش‌های دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری به طور کامل توضیح دادیم. در مورد مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای E2 با حداقل سرمایه ممکن که با خرید کامل یک کسب و کار آماده یا 50 درصد از سهام آن انجام می‌شود توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که در این روش متقاضی امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به آمریکا دارد و همچنین توضیح دادیم که امکان دریافت ویزای E2 بدون ارائه مدرک زبان، مدارک تحصیلی و بدون شرایط سنی وجود دارد و توضیحات کامل در مورد شرایط و نحوه دریافت این نوع ویزا را توضیح دادیم. در مورد نحوه دریافت گرین‌کارت آمریکا به طور غیرمستقیم از طریق این نوع ویزا نیز توضیحات کاملی ارائه دادیم.

در مورد ویزای سرمایه‌گذاری EB5 که یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های دریافت اخذ اقامت امریکا از طریق سرمایه گذاری است توضیح دادیم و گفتیم که به دو روش متفاوت می‌توان این نوع ویزا را دریافت کرد. گفتیم که ویزای سرمایه‌گذاری EB5 به دو روش مستقیم و سرمایه‌گذاری در مناطق استخدام هدفمند قابل دریافت است که شرایط هرکدام توضیح داده شد.

همچنین گفته شد که متقاضیان ویزای EB5 می‌توانند به همراه همسر و فرزندان زیر 21 سال خود به آمریکا مهاجرت کنند و بعد از انجام مراحل سرمایه گذاری این ویزا، گرین‌کارت اقامت دائم آمریکا دریافت نمایند. درانتهای مقاله نیز به معرفی بهترین کسب و کارهای آمریکا برای سرمایه‌گذاری پرداختیم.

دکمه بازگشت به بالا