خانواده و جامعهکسب و کار استانها

هدف از داشتن وب سایت چیست؟

ضرورت داشتن وب سایت در عصر حاضر

چرا طراحی سایت مشهد یک ضرورت است؟ یکی از بارزترین مواردی که یک صاحب کسب و کار و در کل یک کسب و کار باید داشته باشد داشتن وب سایت هست و هدف از داشتن وب سایت برای یک کسب وکار اینه که بتونه بهتر و بیشتر دیده بشه و مهمتر از آن بتونه محصولات خودش رو بعد از اینکه در فضای اینترنت دیده شد بتونه بفروشه و کسب و کار خودش رو توسعه بده.

مطمئنا تمام روند پیاده سازی وب سایت و رساندن آن به نقطه فروش و کسب درآمد نیازمند برنامه ریزی و پشتکار و رعایت یک سری اصولی که منجر به نتیجه صحیح از داشتن وب سایت برای کسب و کار بشود و هدف از داشتن وب سایت دقیقا همین است ، در این مقاله به طور کامل می پردازیم به اینکه هدف از داشتن وب سایت چیه و چرا باید اصلا وب سایت داشته باشیم …

اهداف مورد نظر با داشتن وب سایت :

1 – نمایش 24 ساعته برند کسب و کار و محصولات در گستره ملی و جهانی

شاید این فکر به ذهن شما خطور کرده باشه که چی میشد من از صبح تا شب در محل کسب وکارم نبودم و یا در فروشگاهم نبودم ولی محصولات من به فروش میرفت و نیازی به حضور من برای فروش محصولات نبود ، دقیقا همین فکر رو همه دارن البته افرادی که باور دارن میشه محصولات خودشون رو هم از داخل خانه یا لب دریا یا در دل جنگل ها به مشتریان خودشون بفروشند و اون فکر در واقع داشتن یک وب سایت است که شما رو نامحدود کند در ارائه خدمات و محصولات.

وب سایتی که شما ایجاد می کنید نمایانگر پر واضح از نوع کسب کار، کیفیت ارائه محصولات، نوع محتوا و نمایش خلاقیت های شما برای مخاطبتان هست، وب سایت شما در بستر اینترنت ویترین 24 ساعته کسب و کار شما در کل جهان هست پس دقت کنید که وب سایتی با چارچوبی مشخص و اصولی داشته باشید که هر وقت مشتری وارد وب سایت شد این حس بهش دست بده که وب سایت شما محصولات و محتوای ارزشمندی دارد.

2 – ایجاد و شکل دهی حس ارزشمند بودن کسب و کار و محصولات در ذهن مخاطب

در وهله اول شما باید به خدمات و محصولات خود ایمان داشته باشید و در کار خود یک متخصص باشید و یقین داشته باشید که محصولات شما نیاز مخاطب رو برآورده کرده و باعث ایجاد احساس خوب در مشتری می شود ، شما با داشتن وب سایت و ارائه خدمات و محصولات در آن باید این حس را به مخاطب خودتون انتقال دهید که محصولات شما با کیفیت هستند و اگر از آن استفاده کند به نتیجه دلخواه خود می رسد.

وقتی شما این حس را داشته باشید نسبت به کسب و کارتان مخاطب شما این را درک می کند و با خودش می گوید که این شخص در کسب و کار خودش یک متخصص هست و می تواند نیاز مرا برآورده کند پس از محصولاتش استفاده می کند و حتی شما را به دیگران و به دوستان خودش معرفی می کند.

3 – ایجاد و پیاده سازی خلاقیت ها در ارائه محصولات و ایجاد مزیت رقابتی

پیاده سازی خلاقیت ها در وب سایت انتها ندارد، شما هر چیزی که خواسته باشید می توانید به وب سایت خود اضافه کنید، هر نوع رنگبندی ، ساختار های متفاوت از چیدمان های صفحات و نوشته ها و طراحی انواع لندینگ پیج ها با شکل های گوناگون. خلاقیت در کسب وکار باعث میشود که قدم های بسیار بزرگتر برای کسب وکار خود و وب سایت خود بردارید و رشد شما را چند برابر می کند. باور کنید که انسان خلاقی هستید تا باعث رشد کسب وکار خود شوید .

می توانید در ارائه محصولات و خدمات خود خلاقیت داشته باشید به عنوان مثال اگر شما خدمات خاصی ارائه می دهید می توانید این خدمات خاص را در قالب مشاوره یا وبینار یا پکیج اموزشی ضبط شده یا پادکست های صوتی در وب سایت خود بفروشید و یا هر خلاقیت دیگری که می شود برای فروش محصولات و خدمات ارائه داد و از آن پول ساخت.

4 – ایجاد سیستم فروشگاهی بر روی وب سایت و سیستم فروش اتوماتیک

شما با داشتن وب سایت می توانید یک سیستم فروشگاهی قدرتمند بر روی آن پیاده سازی کنید تا تمام فرآیندهایی که لازم است از قراردادن محصول در فروشگاه وب سایت تا فروش و ارائه فاکتور به مشتری و همچنین سیستم حسابداری که به شما آمار فروش در روز، ماه و یا سال را می دهد را داشته باشید، همچنین می توانید مقایسه کنید درآمد ماه جاری رو نسبت به ماه قبل ، خلاصه یک سیستم بسیار مفید فروشگاهی ایجاد می کند که شما بی نیاز می شوید در فروش محصولات و خدمات خود.

5 – اتوماتیک سازی فرایندهای کسب وکار

در هر کسب و کاری یک سری فرآیند باید انجام شود تا کسب وکار به حرکت خود ادامه دهد حالا اگر که این فرآیندها تا جایی که ممکن است به صورت خودکار یا اتوماتیک انجام شود چه قدر اتفاق خوبی می افتد ،با داشتن وب سایت اکثر فرایندهای کسب وکار به صورت خودکار انجام می شود و شما نیاز هست که یک نظارت کوچک داشته باشید تا کسب و کار شما مسیر خودش را به درستی طی کند. پس به فکر سیستم سازی کسب و کار خود باشید و لذت ببرید از کسب وکارتان.

تا اینجا مواردی که نیاز بود در رابطه با هدف داشتن وب سایت را برای شما شرح دادیم ، دیدید که داشتن وب سایت بسیار بسیار مهم هست و نیاز شما برای اینکه کسب و کار خودتان را آنلاین کنید و برایش یک وب سایت عالی داشته باشید از همین الان حس میشود، البته عالی شدن در ابتدا رخ نمی دهد و در طول زمان و خلاقیت ها و صبر و حوله شما و پشتکار شما عالی می شود. پس شروع کنید برای کسب وکار خودتان وب سایت راه اندازی کنید و کوچک شروع کنید ولی آرام آرام بزرگ شوید تا ماندگار و اثر بخش باشید.

چرا باید یک وب‌سایت داشته باشیم؟ بررسی مزایای طراحی سایت

این روزها از زبان بسیاری از افراد می شنویم که باید کسب وکارهای سنتی تغییر مسیر بدهند و بروند در فضای اینترنت جا بگیرند! شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چرا کسب وکار اینترنتی این همه اهمیت دارد؟ در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم اهمیت داشتن وب سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

۱۰ مورد از مزایای داشتن سایت

۱- فراگیری اینترنت

مهمترین دلیلی که به داشتن وب سایت ضرورت می‌بخشد، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بیشتر افراد ترجیح میدهند بجای تحمل ترافیک و اتلاف کردن زمان، در منزل راحت بنشینند و به خرید بپردازند.

مردم اولین جایی که به دنبال خدمات شما می گردند، در اینترنت است. اگر آنها شما را در آنجا پیدا نکنند، قطعا رقبای شما را خواهند یافت.

۲- فروشگاهی بدون محدودیت زمانی

با داشتن وب سایت در 24 ساعت شبانه‌روز، 7روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است.

۳- رفتن به فراتر از مرز

مگر در شهر شما چند نفر هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند؟ در ایران و جهان چطور؟ میلیاردها انسان در سراسر جهان بخشی از زمان خود را در اینترنت میگذرانند. تصور کنید شما کسب و کارتان را برای این جامعه آماری راه اندازی کرده اید بنابراین مشتریانی از سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزها خواهید داشت.

۴- صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی

همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و… گریبان‌گیر افراد است. در تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت ارزان و حرفه ای نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

۵- ارائه نمونه کار

در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند.

۶- بازاریابی اینترنتی

به جای صرف کردن هزینه‌های بالا برای تبلیغات و بازاریابی کافیست وب سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل شبانه‌روز برای شما مشتری بیاورد! با انجام برخی فعالیت‌ها در زمینه‌ی خدمات سئو سایت با کمترین هزینه در بستر وب برای خود بازاریابی اینترنتی نمایید.

مزایای طراحی سایت

۷- برقراری ارتباط با مشتری

در دنیای وب مشتریان به راحتی نظر خود را راجع به هر محصولی ارائه میدهند و نظراتشان را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما میفرستند. شما نیز میتوانید سلیقه‌ی مشتریان خود را بشناسید و برای جذب مشتری بیشتر گام بردارید.

۸- برندسازی

از مزایای طراحی سایت، می‌توان به بحث برند سازی اشاره کرد. با داشتن وب سایت میتوانید خدمات خود را در بستر اینترنت به هزاران مشتری معرفی و برای خود شهرت و اعتبار کسب کنید و اعتبار تجارت خود را بالا ببرید. این‌گونه کسب و کار شما در هر مکانی که اینترنت وجود دارد دیده میشود.

۹- مشتریان هدفمند

احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار زیاد است چرا که آنها محصول و خدماتی را در اینترنت جست‌و‌‌جو کرده‌اند که به آن نیاز دارند و گوگل سایت شما را به آنها پیشنهاد داده است.

پس اگر وب سایت شما طراحی هوشمندانه داشته باشد (فروشنده‌ی توانایی باشد) قطعا آن محصول توسط این بازدیدکننده خریداری خواهد شد.

۱۰- کسب در آمد جانبی

با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل درآمد از طریق تبلیغات نیز داشته باشید.

دلایلی برای اینکه کسب و کار شما نیاز به ساخت وب‌سایت حرفه‌ای دارد!

به نظرتان چرا کسب و کار شما نیاز به ساخت یک وب‌سایت دارد؟ دلایل داشتن وب سایت چیه؟ اینترنت همیشه به عنوان یک انقلاب تلقی شده است. از همه مهمتر هم نقش آن در چند دهه گذشته پر‌رنگ‌تر از همیشه بوده است. امروزه تقریبا همه افراد تمام کارهای خود را با اینترنت انجام می‌دهند.

به همین دلیل است که شما باید یک وب سایت داشته باشید. اگر کسب و کارتان کوچک است و حس می‌کنید که به پیشرفت نیاز دارید، پس زمان این است که برای خودتان یک وب‌سایت بسازید! پس در ادامه با ما همراه باشید تا دلایلی برای اینکه کسب و کار شما نیاز به ساخت وب‌سایت حرفه‌ای دارد را بدانید.

چرا کسب و کار شما نیاز به وب‌سایت دارد؟

امروزه می‌توانید با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد و بدون داشتن دانش کد‌نویسی، برای خود یک کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه آنلاین بسازید. در چنین شرایطی فروشگاه شما آنلاین است و فعالیت و کسب و کارتنا دیگر محدود به زمان و مکان نیست. با داشتن یک وب‎‌سایتبهترین ابزار تبلیغاتی را در اختیار خواهید داشت.

با داشتن وب سایت نه تنها محصولات و خدمات خود را به فروش می‌رسانید، بلکه برای مشتریان و کسب و کار خود ارزش ایجاد می‌کنید. شاید از خودتان بپرسید که “با وجود این همه وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌هی آنلاین، چرا باید وب‌سایت بسازید”. اگر هنوز مطمئن نیستید که چرا کسب و کار شما نیاز به وب‌سایت دارد، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی این مقاله نکاتی که گفتیم را مد نظر قرار دهید.

در ادامه ۱۲ دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد چرا شما به یک وب‌سایت تجاری نیازمندید:

#1 مشتریان شما انتظار دارند

اگر بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و به دنبال چه چیزی هستند، تقریبا نصف را را طی کرده‌اید. حداقل شش نفر از ده مشتری انتظار دارند که برند مورد نظرشان از طریق اینترنت و ابزار‌های دیجیتالی در مورد کسب و کار و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند اطلاعاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. بیشتر از نیمی از مشتریان برای دریافت اطلاعات معمولا به وب سایت برند مورد نظر مراجعه می‌کنند.

#۲ ساخت وب‌سایت یک وجهه‌ی اجتماعی برای شما می‌سازد

نود درصد از مشتریان ادعا می‌کنند که در هنگام خرید یک محصول نظرات کاربران دیگر روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید در سایت‌های نقد و بررسی عضو شوید. بعد به بررسی محصولات خود بپردازید. اما با داشتن یک وب‌سایت شما می‌توانید با یک تیر دو هدف را بزنید.

شما می‌توانید با ساخت یک وب‌سایت همه مشتریان خود را کنار هم قرار دهید. نظرات مشتریان از محصولات می‌تواند کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. همین‌طور مواردی مثل گواهی‌های اعتماد، روشی مطمئن برای بیشتر تحت تاثیر قرار دادن خریداران قلمداد می‌شود.

#۳ بازدهی بالا در سرمایه‌گذاری با ساخت وب‌سایت

ساخت یک وبسایت یکی از ارزان‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در کسب و کار شماست. یک وب‌سایت معمولی وردپرس، هزینه کمی برای راه اندازی نیاز دارد. با صرف چنین هزینه ای شما می‌توانید یک کانال کاملا جدید از درآمد داشته باشید. مهم نیست که کسب‌ و کار شما چقدر کوچک است. یک وب‌سایت به تنهایی به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان جهانی را مورد هدف قرار دهید.

#۴نیازی به دانش کدنویسی یا مهارت‌های فنی ندارید

توسعه وب یک سرمایه‌گذاری زمان بر است. شما می‌توانید به راحتی وب سایت خود را برون سپاری کنید. در سایت‌های فریلنسری مثل کاریتو توسعه‌دهندگان، معمولا با هزینه مناسب برای شما وب‌سایت می‌سازند. نیازی نیست که دانش فنی داشته باشید تا یک وب‌سایت داشته باشید. با سیستم مدیریت محتوا (مانند وردپرس) مدیریت و نگهداری وب سایت شما بسیار ساده است.

#۵ رقبای شما، همگی وب‌سایت دارند!

مشتریان معمولا پروسه‌ی خرید خود را با تحقیق و توصیه همکاران و ارتباطات شبکه اجتماعی آغاز می‌کنند. تحقیقات نشان داده زمانی که مشتریان ایده‌ای از آنچه که نیاز دارند و یا می‌خواهند انجام ‌دهند را ندارند، شروع به تحقیق می‌کنند. بر‌اساس گزارشی که اخیرا انجام شده، ۷۲ درصد از آن‌ها به صورت آنلاین برای یافتن مطالب آموزشی، بررسی و تحقیق، شروع به کار می‌کنند!

#۶ هرگز تابلوی “بسته است” بر محل کسب وکارتان نصب نیست

هیچ‌کس نمی‌خواهد در ساعت ۳ بامداد کار کند. اما بعضی از مردم دوست دارند در آن زمان خرید کنند. داشتن یک وب‌سایت تجاری یا فروشگاه تجارت الکترونیکی مثل این می‌ماند که تمام محصولات خود را به صورت ۲۴ ساعته به فروش برسانید.

یک فروشگاه آنلاین می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود و شما حتی مشتریانی از سایر نقاط جغرافیایی خواهید داشت. یک وب‌سایت می‌تواند محدودیت مکانی و زمانی را حذف کند. همچنین  آنلاین بودن شما از فعالیت‌های بازاریابی، خدمات مشتری، ارتباط با مشتری، شناسایی برند و تقریبا هر عنصر دیگری از جریان درآمد پشتیبانی می‌کند.

#۷ شما در صفحه اول گوگل خواهید آمد

این را در نظر بگیرید: ۸۱ درصد مصرف کنندگان قبل از خرید یک جستجوی آنلاین انجام می‌دهند. این به این معنی است که آن‌ها به گوگل می‌روند و هر نوع کلمات کلیدی مانند “بهترین کفش چرمی”، یا اگر بدانند که دقیقا چه می‌خواهند، مثلا ” کفش زنانه چرم تبریز” را جستجو می‌کنند.

اگر یک وب سایت برای کسب‌ و کار خود ندارید، شانس نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو صفر است. اما اگر یک سایت داشته باشید می‌توانید آن را برای موتور‌های جستجو بهینه‌سازی کنید و در نتیجه شانس شما برای ظاهر شدن در بالای نتایج گوگل را افزایش داده و در معرض دید بیشتری برای مشتریان احتمالی قرار می‌گیرید.

کلمات کلیدی طولانی،متا توصیف‌ها، و عنوان‌ها تنها برخی از چیزهایی هستند که می‌توانید در سایت خود سفارشی کنید تا بهینه‌سازی موتور جستجو تان  (سئو) را بهبود بخشید.

#۸ با ساخت وب‌سایت به کارمندان خود کمک می‌کنید

علاوه‌ بر کمک به مشتریان، وب‌سایت کسب و کار شما می‌تواند برای کارکنان شما نیز مفید باشد. یک وب‌سایت ایجاد کنید و در آن فیلم، محتوای آموزشی و حتی فرم‌هایی را ایجاد کنید تا روند کارها اتوماتیک و ساده‌تر شوند.

#۹ محصولات و خدمات خود را مرتب کنید

نه تنها شما می‌توانید محصولات خود را با جزئیات نمایش دهید یا خدمات خود را با جزئیات و تصاویر زیبا ارائه دهید، همچنین می‌توانید برنامه‌های آموزشی کوتاه و یا دستورالعمل‌های PDF قابل دانلود را ارائه دهید تا به مشتریان مردد دلیلی برای رفتن به جایی دیگر را ندهید.

#۱۰کاهش قابل ملاحظه در هزینه‌ها

شما علاوه بر قبض تلفن، فکس و آدرس پستی، یک راه ارتباطی دیگر نیز با مشتریان خود دارید. نمایشگاه بین‌المللی محصولات شما، با کمترین هزینه همیشه برپاست و چراغش همیشه روشن است. بدون اینکه نیاز به پرداخت قبض آب، برق، مالیات و … داشته باشید.

#۱۱ارتباط نامحدود با کل آدم‌های دنیا

این روزها یکی از راهه‌ای فعالیت در خارج از مرزهای کشور، داشتن یک سایت چند زبانه است. با این کار شما می‌توانید به راحتی تجارت خود را گسترش دهید و به خارج از مرزها بیرید. تقریبا هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که هیچ وب‌سایتی برای خود ندارید!

#۱۲ بروزرسانی ساده‌تر

اگر یک کسب و کار کوچک و به اصطلاح استارتاپی هستید، اصلا بعید نیست که هر چند وقت یکبار تغییراتی در محصولات یا خدمات خود به وجود بیاورید. علاوه بر این ممکن است بخواهید بسیاری از استراتژی‌های قدیمی را با استراتژی‌های جدید جایگزین کنید.

قطعاً لازم است به مشتریان و مخاطبان خود اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهید تا آن‌ها هم متوجه تغییرات شوند و بدانند کسب و کار شما در حال حاضر چه محصولاتی را ارائه می‌دهد. اگر یک وب سایت داشته باشید می‌توانید با صرف هزینه اندک، آن را بروزرسانی کنید و دقیقاً نشان دهید که چه تغییراتی در کسب و کار خود بوجود آورده‌اید.

دکمه بازگشت به بالا