اقتصادیکسب و کار استانها

رازهای مهم خرید بک لینک

رازهای مهم خرید بک لینک و رپورتاژ تاثیرگذار در سئو سایت

یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت خرید بک لینک و رپورتاژ می باشد. امروزه بسیاری از وبمسترها و افراد حرفه ای در زمینه سئو اقدام به ساخت بک لینک های قوی و دائمی می کنند. اما همه افراد توانایی ایجاد بک لینک باکیفیت را ندارند، بنابراین اقدام به خرید بک لینک و رپورتاژ می کنند و آن را به شرکت سئو واگذار می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات حرفه ای و رازهای خرید بک لینک و رپورتاژ موثر و باکیفیت برای سئو سایت را برای شما بیان کنیم.

آیا بهترین نوع بک لینک خرید رپورتاژ است؟

برای اینکه یک بک لینک با کیفیت باشد باید چندین فاکتور را داشته باشد، در ادامه به بررسی این فاکتورها می پردازیم. در مورد اول باید گفت که یک بک لینک با کیفیت است که از سایت مرتبط با موضوع سایت شما دریافت شود. فاکتور بعدی این است که سایتی که بک لینک از آن گرفته می شود دامین آتوریتی بالایی داشته باشد و سوم اینکه یک سایت محتوایی باشد. اینکه چه عبارت هایی در محدوده لینک شما قرار می گیرد و آیا اینکه به حوزه کاری شما مرتبط می باشد هم برای گوگل بسیار مهم است.

به طور کلی می توان گفت بهترین بک لینک ها، همان بک لینک هایی هستند که از انتشار محتوا در سایت های دیگر ایجاد شده است. در واقع این کار همان خرید رپورتاژ آگهی می باشد که بسیاری از سایت با قصد بهبود رتبه سایت و سئو از آن استفاده می کنند. خرید رپورتاژ آگهی خبری، عمومی، دانشگاهی و … دارای تکنیک هایی هستند که رعایت آنها منجر به نتیجه بهتر در سئوی سایت و بالابردن کلمه کلیدی در گوگل می باشد.

خرید بک لینک های PBN چند لایه (بک لینک گره ای یا هرمی) عالیست!

بک لینک های هرمی یا پی بی ان از جمله بهترین بک لینک های باکیفیت و قوی می باشند. بک لینک PBN بصورت چند لایه ای (گره ای) اجرا خواهد شد که به همین دلیل تاثیر بسیار بیشتری از حالت عادی و تک لایه دارد. لایه های لینک سازی پی بی ان بخاطر تقویت لایه اول و دوم ساخته می شوند.

این لینک سازی برای بالا بردن کلمات کلیدی فوق العاده موثرند و اگر به درستی اجرا شوند باعث رشد عالی سایت خواهد شد. با خرید بک لینک PBN از سایت ما می توانید با توجه به هزینه تان پلن های لینک سازی قدرتمند و متفاوتی را برای سایت خود اجرا نمایید.

نکات مهم در خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی باکیفیت

  • اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی باکیفیت را دارید، یکی از بهترین کارها برای افزایش قدرت صفحه رپورتاژ در سایت شما، گرفتن کامنت و به اشتراک گذاشتن محتوا می باشد.
  • سایت هایی وجود دارند که فقط قصد فروش بک لینک را دارند و هیچ وقت آپدیت نمی شوند، این سایت ها به اصطلاح سوخته نامیده می شوند، هیچ وقت از این سایت ها بک لینک نخرید. به جای آن از سایت هایی بک لینک بگیرید که همیشه آپدیت می شوند.
  • اگر شما قصد این را دارید که بک لینک بخرید، هیچ وقت آن را به صورت ماهیانه خریداری نکنید، بک لینک باید به صورت دائمی باشد. بک لینک دائمی مانند رپورتاژ آگهی ها.
  • همانطور که گفته شد دامین آتوریتی در خرید بک لینک مهم است، پس از سایت هایی بک لینک بخرید که دامین آتوریتی حداقل بالای 20 داشته باشند.
  • اسپم اسکور سایت ها را قبل از خرید بک لینک چک کنید، بهترین سایت ها برای خرید بک لینک اسپم اسکور زیر 15 درصد دارند.
  • سعی کنید که فقط برای یک کلمه کلیدی بک لینک خریداری نکنید و از دامنه بیشتر از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • فقط بک لینک را برای صفحه اصلی خود نخرید، بهتر است که برای مقالات، دسته بندی ها و بیشتر قسمت های سایت خود بک لینک بخرید.
  • برای خرید بک لینک باید به فروشنده آن اطمینان داشته باشید. به عنوان مثال می توان گفت که اگر شما در طی یک قرارداد می خواهید لینک های شما در 10 سایت ثبت شوند. پس نباید انتظار داشته باشید همه آن ها یک روزه ثبت شوند.

انکرتکست های متفاوت برای بک لینک و رپورتاژ

یکی از مواردی که که در بک لینک ها کمتر به آن توجه می شود و یکی از مشکلات اغلب مشتریان نیز می باشد، سرمایه گذاری بر روی یک کلمه کلیدی است. وقتی شما فقط برای یک کلمه کلیدی بک لینک بگیرید، موتورهای جستجو فقط بر اساس همان یک کلمه به وب سایت شما رتبه بندی می دهند، بنابراین شانس شما برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان کاهش پیدا می کند.

برای اینکه بتوانید یک نتیجه مثبت و در زمان نسبتا کوتاه تری برسید، باید بر روی کلمات بیشتری سرمایه گذاری کنید. اگر شما فقط برای یک کلمه کلیدی بک لینک و ریپورتاژ بخرید، در آینده مجبور می شوید که کلمات کلیدی دیگری را نیز به این لیست اضافه کنید. با این کار هم هزینه های شما افزایش پیدا می کند و هم زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب صرف می شود.

انبوهی از بک لینک در یک بازه زمانی کوتاه را خریداری نکنید

برای رسیدن به یک نتیجه مثبت و مهم باید طبق که برنامه ریزی زمانی منظم اقدام به خرید بک لینک ها بکنید. اینکه در یک بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی بک لینک خریداری شود، اصلا ایده مناسبی نیست. به عنوان مثال می توان گفت که خرید 50 لینک در یک روز منطقی می باشد. اما خرید بک لینک ها زیاد و انبوه برای کلمات کلیدی متعدد، نتایج را آنطور که انتظارش را دارید مثبت رقم نخواهد زد.

برای خرید بک لینک و ریپورتاژ فقط چند صفحه لندینگ اصلی را در نظر نگیرید

همانطور که در بالا توضیح داده شد، نباید فقط از بک لینک ها در صفحات اصلی سایت استفاده کرد. و باید صفحات دیگری جز صفحه اصلی و لندینگ های مهم را نیز برای خرید بک لینک و رپورتاژ مد نظر قرار داد. اینکه خرید بک لینک و رپورتاژ برای صفحات اصلی سایت با نتایج مثبتی همراه خواهد بود، کاملا واضح است.

 اما برای اینکه به یک نبیجه کامل تر برسید باید صفحات سایت را دسته بندی کنید و از بک لینک ها و ریپورتاژها در کل وب سایت خود استفاده کنید.

لینک از سایت های edu و خرید رپورتاژ دانشگاهی چه میزان در سئو تاثیر دارد؟

یکی از سایت هایی که لینک گرفتن از آن ها به صورت صد در صدی مفید است، سایت های دانشگاهی می باشد. البته باید به این نکته دقت کرد که کامنت ها شامل این موضوع نمی شود. زیرا بعد از گذشته مدتی به مزرعه لینک تبدیل می شود و این اصلا برای سایت شما مفید نیست و حتی می تواند مضر نیز باشد.

همچنین باید لینک در متن صفحه بصورت رپورتاژی و به صورت فالو قرار بگیرد. اگر لینک به صورت نوفالو باشد، تقریبا با یک کامنت در سایت دانشگاهی هیچ فرقی نخواهد کرد. از سوی دیگر نیز مرتبط بودن یا نبودن مطالب که برای رپورتاژ دانشگاهی انتخاب می شود فرقی ندارد، به این دلیل که سایت های دانشگاهی اعتبار بیشتری نسبت به سایت های معمولی دارند. شما دوست عزیز می توانید با خرید رپورتاژ دانشگاهی (edu) از سایت ما گامی موثر و قوی در راستای بهبود سئوی سایت تان در نتایج گوگل بردارید.

تاثیر خرید بک لینک و رپورتاژ در سایت های مرتبط و هم حوزه

یکی از اصلی ترین مواردی که در همان ابتدا به آن اشاره شد، دریافت و خرید بک لینک و ریپورتاژ از وب سایت هایی می باشد که با کار شما مرتبط باشند. در واقع نکته ای که باید حتما به آن دقت کرد این است که بک لینک ها و ریپوتاژ ها به صفحانی لینک داده شوند که بسیار با کار شما از لحاظ محتوایی نزدیک باشد.

با رعایت این دستورالعمل شما در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه خواهید رسید. برای مثال می توان گفت که اگر لینک شما در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون است، بهتر است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب به سایت هایی با موضوعات معماری و ساختمان لینک داده شود.

لینک گرفتن از سایت های غیر مرتبط (سایت های خبری)

همانطور که گفته شد، دریافت لینک از سایت هایی با محتوای نزدیک به کار شما مهم است. اما یک تبصره وجود دارد و آن هم سایت های خبری می باشد. میزان موفقیت و تاثیرگذاری سایت های خبری نسبت به بسیاری از سایت های عمومی بیتشر است.

گوگل سایت های خبری را در همه زمینه ها می شناسد و به این وب سایت ها آزادی کامل را برای فعالیت در تمامی زمینه ها می دهد. بنابراین اگر هر وب سایت به سایت های خبری لینک بدهد، هر چقدر هم که مرتبط نباشد، باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت سایت های خبری این می باشد که دائما در حال آپدیت می باشد.

اگر لینک های نوفالو هم برای ما ساخته شوند مفید خواهد بود؟

بله مفید می باشد. در فرایند ساخت لینک ها که چه رایگان باشد و چه پولی باشد باید برای اینکه لینک سازی ها طبیعی به نظر برسد باید تعدادی از لینک ها به صورت نوفالو و همینطور با کیفیت پایین تری باشند.

چه مدت طول می کشد بک لینک ها تاثیرشان را نشان دهند؟

مدت زمانی که برای تاثیر بک لینک ها پس از خرید و ثبت آن ها طول می کشد معمولا از یک روز تا دو ماه می باشد. اما به طور کلی بک لینک ها در یک بازه دو تا سه روزه در گوگل شناسایی می شوند. اما مدت زمانی که برای تاثیر آن ها لازم می باشد، چیزی در حدوده سه ماه می باشد.

بعد از خرید بک لینک چه کار کنیم تا تاثیر بک لینک ها بیشتر شود؟

یکی از بهترین راه ها برای افزایش تاثیر بک لینک ها این است که خود شما اقدام به ساخت بک لینک برای آن ها بپردازید. مثلا اگر شما از یک سایت رپورتاژ آگهی خریداری کرده اید، یکی از بهترین کار ها به اشتراک گذاری آن صفحه از رپورتاژ تان در سایت های دیگر می باشد و یا اینکه و در وبلاگ ها و یا انجمن هایی که در آن عضو هستید، به آن رپورتاژ لینک بدهید.

تیم ما با سابقه چندین ساله با مدیریت مهدی حیدری در زمینه آموزش جامع سئو ، تدریس خصوصی سئو، مشاوره سئو، لینک سازی و رپورتاژ آماده ارائه خدمات حرفه ای خرید بک لینک و خرید رپورتاژ برای سئو سایت شما با متدهای ایمن و تاثیر گذار و مطابق الگوریتم های گوگل می باشد.

خرید بک لینک – اصول اساسی و بسیار مهم

یکی از راه‌های موثر در بهبود سئو سایت، دریافت بک لینک است. سئو به صورت کلی از سه دسته سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال تشکیل شده است. که عمده‌ترین استراتژی و راهکار در فرایند سئوی خارجی، استفاده از لینک سازی (خرید بک لینک) و بهره بردن از مزایای آن است.

در این مقاله ابتدا با مفهوم بک لینک و اهمیت آن بر سئو آشنا خواهید شد و سپس در ادامه انواع لینک و بک لینک را خواهید شناخت. همچنین پس از آن با مزایا و معایب خرید بک لینک، نکات، باید‌ها و نبایدهای خرید بک لینک، به طور کامل آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟ ابتدا بیایید مفهوم دقیق بک لینک و ماهیت آن را بشناسیم و درک کنیم. فرض کنید 2 سایت مختلف داریم، تحت عنوان‌های سایت X و سایت Y. اکنون در سایت X به سایت Y، لینکی ایجاد می‌کنیم، این لینک برای سایت Y یک بک لینک (backlink) محسوب می‌شود.

به عبارت دیگرهرگاه در یک سایت به سایت دیگری لینک ایجاد شد (یعنی کاربر با کلیک کردن بر روی آن از سایت مبدا به سایت مقصد منتقل می‌شود) این لینک برای سایت مقصد، یک بک لینک به حساب می‌آید.

این نوع لینک، برای سایت مقصد بک لینک یا لینک ورودی (internal link) و برای سایت مبدا که آن لینک را ایجاد کرده است لینک خروجی (external link) محسوب می‌شود.

به عنوان مثال در تصویر زیر، لینک سبزرنگ یک بک لینک برای ما محسوب می‌شود؛ زیرا در سایتی دیگر، به سایت ما لینک داده شده است.

موتورهای جستجو همچون گوگل، ارتباط بین سایت‌های مختلف را از طریق لینک‌های بین‌شان متوجه می‌شوند. گوگل با توجه به اعتبار سایت مبدا، امتیاز و نمره‌ای به سایت مقصد اختصاص می‌دهد. سپس سایت‌های مختلف را در صفحه نتایج جستجو با توجه به این نمره و سایر امتیازاتشان، اولویت بندی می‌کند و به ترتیب نمایش می‌دهد. پس یکی از فاکتورهای مهم امتیازگیری در موتورهای جستجو، برخورداری از بک لینک‌های قوی و معتبر است.

این تعریف ساده به نظر می‌رسد، اما مبحث بک لینک و لینکسازی بسیار گسترده‌تر از چیزی‌ است که به نظر می‌رسد، در ادامه به بررسی انواع لینک، بک لینک و تاثیر هرکدام بر سئوی سایت خواهیم پرداخت.

انواع بک لینک های موثر بر سئو از نظر کدنویسی html

لینک‌ها، صفحات و خصوصیات مختلفی دارند که هرکدام مناسب مکان و زمان متفاوتی هستند و با توجه به نیازتان باید از هرکدام استفاده کنید؛ لذا پیش از هر اقدامی لازم است انواع لینک را بشناسید و هدف استفاده از هرکدام را به خوبی درک کنید.

صفحات و خصوصیات مربوط به هر لینک، در تگ لینک مشخص می‌شوند. از جمله این خصوصیات می‌توان به صفت rel اشاره کرد. این خصوصیت که مخفف relationship است، بیانگر نوع ارتباط بین 2 سایت می‌باشد.

طبق نظر و اعلام گوگل، 14 نوع صفت rel برای لینک‌ها وجود دارد، یعنی به عبارت دیگر، در دنیای وب 14 نوع بک لینک داریم که 4 مورد از آنها باید به هنگام دریافت بک لینک مورد توجه قرار گیرند. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت…

1- بک لینک فالو

لینک‌هایی که Rel را در تگشان روی follow تنظیم کرده‌ایم یا اصلا تگ rel ندارند، لینک فالو نام دارند.

بیشترین میزان تاثیر در سئوی سایت، مختص این لینک‌ها است؛ زیرا هنگامی که یک سایت به سایت دیگر لینک فالو ایجاد می‌کند، بدین معناست که سایت مبدا، سایت مقصد را کاملا معتبر و مفید می‌داند و آن را مستقیما به کاربران و موتورهای جستجو معرفی می‌کند. درنتیجه گوگل نیز به این نوع لینک‌ها بیشتر از سایر موارد، اهمیت می‌دهد و با دقت تمام آن‌ها را زیرنظر دارد.

ایجاد یک لینک از نوع فالو، علاوه بر اینکه در سئو و امتیازات سایت مقصد تاثیرگذار است، در سئوی سایت مبدا نیز موثر است.

2- بک لینک نوفالو

ویژگی نوفالو در سال 2005 با هدف جلوگیری از لینک‌های اسپم (لینک های هرز و بی ارزش) به وجود آمد و هدف آن این است که اگر یک سایت معتبر به یک سایت نامعتبر لینک داد، موتور جستجو متوجه شود و اعتبار سایت مبدا را به مقصد اختصاص ندهد، در واقع هدف از این کار، مبارزه با اسپم بود!

در قسمت بالاتر اشاره کردیم که یکلینک فالو، هم بر سایت مبدا و هم بر سایت مقصد، تاثیرگذار است. اما لینک نوفالو تاثیری بر سایت مبدا و ایجادکننده لینک نمی‌گذارد، در ضمن تاثیر آن بر سایت مقصد نیز نسبت به لینک فالو، کمتر می‌باشد.

این لینک‌ها از لحاظ ظاهر، کاملا مشابه لینک‌های فالو هستند، اما در واقع rel را در تگ آن‌ها، nofollow تنظیم کرده‌ایم.

به مثال زیر توجه کنید:

<a href=”https://aparat.ir” rel=”nofollow”> آپارات</a>

در این حالت ما به موتورهای جستجو این پیغام را می‌فرستیم: «ما این لینک را از لحاظ اعتبار، صحت و درستی تضمین نمی‌کنیم و صرفا به آن اشاره کرده‌ایم، پس شما نیز به آن اهمیت ندهید، زیرا ممکن است اسپم و کم‌کیفیت باشد و یا اصلا به محتوای این صفحه مربوط نباشد!»

تا چند سال پیش، گوگل به این لینک‌ها اهمیتی نمی‌داد و حتی اذعان داشت که این لینک‌ها را پیمایش نمی‌کند! اما در سال‌های اخیر، دیده شده که بک لینک‌های نوفالو نیز بر سئوی سایت موثرند، هرچند این تاثیر کم و کوچک باشد.

3- بک لینک UGC

عبارت UGC مخفف user-generated content است و به معنای محتوای تولید شده توسط کاربر می‌باشد.

این ویژگی، همانطور که از نام آن پیداست، به زمانی اختصاص دارد که کاربر سایت شما، به آن لینک می‌دهد. لینکی که کاربر، هرکسی غیر از خود شما در کامنت‌ها، مطالب موجود در فروم‌ها و انجمن‌ها و …ایجاد می‌کند از این دست است.

گوگل با ایجاد و معرفی این ویژگی، به نوعی اعلام کرد که به لینک‌های مختلف امتیازات متفاوتی اطلاق می‌کند و هر لینک جایگاه خودش را خواهد داشت. از زاویه‌ای دیگر، گوگل با این صفت خاص، متوجه می‌شود که میزان نظردهی کاربران در مورد سایت شما، به چه صورت است.

مثال زیر نمونه‌ای از تگ HTML یک لینک UGC می‌باشد:

<a href=”https://varzesh3.ir” rel=”ugc”> ورزش 3 </a>

4- Sponsored – حمایت شده

این خصوصیت، راهکار ویژه‌ گوگل برای کسانی‌ است که قصد تبلیغات و افزایش بازدید دارند! گوگل در کل دید خوبی نسبت به لینک‌های خریداری شده ندارد و از آنجایی که سایت‌ها با خرید لینک فالو می‌توانستند به راحتی به بازدید خوبی برسند و از آن طرف نیز در سئو رشد کنند، گوگل تصمیم گرفت ویژگی Sponsored را به عنوان یک صفت رسمی، اعلام کند و در راه برابری فرصت ها برای رشد سایت، قدمی بزرگ بردارد.

لینک‌های sponsored تاثیر خاصی در سئو ندارند و هدف از ایجاد آن‌ها صرفا جذب بازدیدکننده است. اگر شما هنگام تبلیغات و ارسال آگهی از این صفت برای لینک خود استفاده نکنید، با جریمه گوگل مواجه خواهید شد. البته سایت‌هایی که تبلیغات بازدیدی انجام می‌دهند این صفت را در لینک‌ها، لحاظ می‌کنند.

در مثال زیر تگ مربوط به لینک‌های تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید:

<a href=”https://digikala.com” rel=”sponsored”> دیجی کالا </a>

انکر تکست (Anchor Text): نکته مهم دیگر به هنگام دریافت بک لینک

به متن لینک، انکر تکست گفته می‌شود. در واقع هر لینک یک متن و یک آدرس وب دارد. در کد HTML مثال زیر، عبارت “نرم افزار ” انکرتکست محسوب می‌شود.

<a href=”https://v-user.com”> نرم افزار </a>

انکرتکست ها در گذشته معمولا به رنگ آبی و زیر خط دار بودند اما امروزه ظاهر آنها بسته به ظاهر کلی سایت و سلیقه طراح سایت متغیّر بوده و ممکن است به هر رنگ و استایلی باشند.

انکرتکست در حقیقت نماینده موضوع صفحه (لینک داده شده) است و به کاربران و موتور جستجو اعلام می‌کند که اگر بر روی آن کلیک کنند وارد صفحه ای می‌شوند که درباره انکر تکست توضیحات کاملی ارائه داده است. در مثال بالا که انکرتکست عبارت «نرم افزار» می‌باشد، انتظار بر این است که اگر بر روی آن کلیک کنیم صفحه ای درباره «نرم افزار» باز شده و توضیحات لازم درمورد این نرم افزار را ارائه دهد.

بنا به دلیل مطرح شده، اغلب اوقات انکر تکست را مرتبط و متناسب با موضوع صفحه مقصد در نظر می‌گیرند اما همیشه ممکن است اینطور نباشد زیرا انکر تکست برای مقاصد ارتقاء سئو نیز کاربرد مهمی دارد. همانطور که کاربران از انکرتکست استنباط می‌کنند که صفحه مقصد در مورد چه موضوعی است موتورهای جستجو نیز همین برداشت را خواهند داشت؛

حال شما در نظر بگیرید که در یک سایت معتبر بخواهید یک بک لینک برای خود ثبت کنید از آنجاییکه گوگل انکرتکست ثبت شده در آن صفحه را نماینده موضوع شما می‌داند در سرچ ها نیز اگر همان انکر تکست (یا کلمات نزدیک به آن) جستجو شوند به صفحه شما رتبه بالاتری خواهد داد.

اینکه ما عبارت انکرتکست را چه چیزی بنویسم که نه سیخ بسوزد و نه کباب (یعنی هم مرتبط با موضوع باشد هم به مقاصد ارتقاء سئو ما کمک بکند) خود مهارت مهمی است که در مقاله ای جدا به آن خواهیم پرداخت.

رایج‌ترین روش‌های ایجاد بک لینک موثر

حال زمان آن رسیده است که با شیوه های مختلف بک لینک گیری موثر بر سئوی سایت آشنا شوید.

بک لینک محتوایی – بلاگ

بک لینک محتوایی یعنی شما در میانه‌ی یک محتوای متنی، لینک دریافت می‌کنید. بک لینک محتوایی هم بر بهبود سئو سایت بسیار تاثیرگذار است و هم بازدید مناسبی به سایت شما هدایت می‌کند.

بک لینک محتوایی در 2 قالب مختلف دیده می‌شود: (در وب فارسی)

  • رپورتاژ آگهی
  • پست مهمان

نکته: در وب انگلیسی، مقاله‌ای تحت عنوان رپورتاژ وجود ندارد و در واقع فقط پست مهمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که در برخی سایت‌ها این پست مهمان رایگان و در برخی دیگر غیر رایگان است.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک مقاله جذاب و خواندنی ا‌ست که در سایت‌هایی غیر از سایت خودتان، منتشر می‌کنید. در یک رپورتاژ آگهی، شما با نوشتن یک متن جذاب، مخاطب را جذب می‌کنید، او را با خود همراه می‌کنید و در ادامه به سایت خود لینک داده و به او پیشنهاد بازدید از سایتتان یا خرید محصولتان را ارائه می‌دهید.

نوشتن یک رپورتاژ آگهی دقیق و قوی، نیازمند دانش و تجربه است. البته بسیاری از پلتفرم‌های ارائه دهنده رپورتاژ، در زمینه تولید محتوای آن نیز به شما کمک خواهند کرد. برای انتشار یک رپورتاژ آگهی باید هزینه کنید. به نظر می‌رسد هزینه این کار چندان خوشایند صاحبان سایت‌ها نیست، اما در اصل این هزینه‌ها بسیار موثر خواهند بود، زیرا رپورتاژ آگهی بسیار بیشتر و بهتر از سایر روش‌های خرید بک لینک، در بهبود سئو خارجی سایت شما ثمربخش است.

در هر رپورتاژ آگهی، به طور معمول، می‌توانید 3 لینک فالو دریافت کنید. همانطور که می‌دانید، بک لینک فالو تاثیر بسیار چشمگیری دارد و اگر از یک سایت معتبر باشد، قطعا این تاثیر مهم و قابل توجه خواهد بود. در ضمن رپورتاژها دائمی هستند، بنابراین بک لینک‌ها نیز دائمی خواهند بود و با گذشت زمان همچنان تاثیرگذارند و بعضا با گذشت زمان، تاثیر آنها بیشتر هم می‌شود.

اکثر سایت‌های خبری و پرقدرت، پذیرای رپورتاژ آگهی شما هستند؛ سایت‌هایی همچون: ایلنا، افکارنیوز، باشگاه خبرنگاران جوان، تبیان و … . لیست سایت هایی که امکان انتشار رپورتاژ آگهی دارند بسیار طولانی است، بهتر است برای رپورتاژ آگهی سراغ سایت های معتبری بروید که مرتبط به حوزه کاری شما هستند.

در کل هدف از رپورتاژ، بهبود سئو و افزایش آشنایی با برند است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب و دلخواهتان باید رپورتاژ آگهی ها را در سایت‌های معتبر، معروف، محبوب و مرتبط به زمینه کاری خود منتشر کنید. اما چگونه می توان میزان اعتبار سایت لینک دهنده را سنجید؟

معیار سنجش میزان اعتبار سایت برای خرید بک لینک

(برای انتخاب سایتی که میخواهید از آن بک لینک بگیرید)

برای سنجش اعتبار سایت لینک دهنده، شاخص هایی در اختیار داریم مثل

  1. Domain Authority : اعتبار دامنه، مهم‌ترین شاخصی است که هنگام خرید بک لینک و لینکسازی باید به آن توجه کنید. دامنه‌هایی که اعتبار بالاتری دارند از نظر گوگل معتبرتر هستند. البته گوگل به صورت مشخص و واضح، اطلاعاتی در این مورد به شما نشان نمی‌دهد. در حال حاضر، بهترین ابزار موجود در زمینه اندازه‌گیری اعتبار دامنه ابزار مربوط به سایت moz.com است.

در این راه میتوانید از لینک زیر استفاده کنید

https://moz.com/free-seo-tools

  1. Page Authority : اعتبار صفحه شاخص مهم دیگری است که در سایت moz.com قابل مشاهده است و به هنگام گرفتن بک لینک باید به آن توجه کرد. اعتبار هر صفحه از سایت، میزان اعتبار همان صفحه را نشان می‌دهد اما اعتبار دامنه، به تمام صفحات و کل دامنه سایت مربوط است. هنگام خرید بک لینک باید دقت کنید که لینک خریداری شده در کدام صفحه از سایت و با چه اعتبار صفحه‌ای، منتشر می‌شود.
  2. Spam Score : امتیاز اسپم معیاری است که میزان اسپمی بودن سایت را مشخص می‌کند. یعنی در حقیقت نشانگر میزان احتمال جریمه شدن توسط گوگل میباشد. سایت moz با اندازه گرفتن فاکتورهایی که معمولا منجر به توبیخ شدن از سوی گوگل می‌شوند امتیاز اسپم سایت ها را می‌سنجد. هر چه این مقدار برای یک سایت کمتر باشد آن سایت معتبرتر است.

پست مهمان

پست مهمان روشی دیگر برای گرفتن بک لینک به شیوه محتوایی است که شباهت زیادی به رپورتاژ آگهی دارد. پست مهمان بدین صورت است که شما باید برای یک سایت معتبر، یک مقاله بسیار خوب و جامع بنویسید و نهایتا در آن چند لینک به سایت خودتان ایجاد کنید.

اگر دقت کنید تا این جا این تعریف مانند رپورتاژ است، اما تفاوت اصلی این است که پست مهمان (حداقل در ایران)، برای شما هزینه‌ای ندارد و صرفا کافیست مقاله‌ای جذاب و معتبر بنویسید. در واقع شما در این روش از علم، دانش و اعتبار خودتان هزینه می‌کنید.

امروزه تعدادی از سایت‌ها چنین امکانی را تعبیه کرده‌اند. این کار یک معامله برد-برد است، زیرا شما زمان می‌گذارید و یک مقاله دست اول برای یک سایت معتبر، تولید می‌کنید و آن سایت نیز در عوض به سایت شما چندین لینک ایجاد می‌کند.

نوع این لینک‌ها به توافق بین طرفین بستگی دارد، برخی سایت‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که 2 بک لینک فالو به سایت خودتان ایجاد کنید، اما برخی دیگر اجازه ایجاد لینک فالو را نمی‌دهند و صرفا بک لینک نوفالو می‌توانید ایجاد کنید. به هرجهت استفاده از این روش، با توجه به اعتبار سایت لینک دهنده، بسیار سودمند و موثر خواهد بود. به یاد داشته باشید که بهترین بک لینک ممکن، بک لینکی ا‌ست که در مقاله ایجاد شده باشد و موضوع آن مقاله نیز به سایت شما مرتبط باشد.

در چه سایت هایی امکان انتشار پست مهمان دارید؟

سایت‌ها و پلتفرم‌هایی مانند ویرگول در وب فارسی و Medium در وب انگلیسی وجود دارند که وظیفه و کار اصلی آنها انتشار محتوای تولیدی کاربران است و درنتیجه امکان انتشار پست مهمان (رایگان) را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بک لینک پروفایلی

هنگامی که در یک پروفایل و حساب کاربری، به سایت شما لینک ایجاد شود، به این لینک، بک لینک پروفایلی گفته می‌شود. متخصصان سئو معتقدند که این نوع بک لینک از اهمیت بسیار کم و ناچیزی برخوردار است.

بهتر است اگر به دنبال تنوع در لینکسازی هستید، از این نوع بک لینک استفاده کنید. کافیست در سایت‌ها و انجمن‌هایی که امکان ساخت اکانت دارند، عضو شوید و سپس در قسمت تنظیمات پروفایل، لینک سایت خود را وارد کنید. درواقع بسیار راحت و با هزینه کم، می‌توانید بک لینک پروفایلی ایجاد کنید. تصویر زیر یک نمونه بک لینک پروفایلی است.

البته دقت کنید این کار را نباید مکرر و به صورت غیرطبیعی انجام دهید، زیرا گوگل معتقد است لینکسازی باید روند کاملا طبیعی داشته باشد و هرگاه متوجه رفتاری غیرطبیعی شود، شما را توبیخ خواهد کرد.

اما حتی اگر به فاصله زمانی مناسب و کاملا طبیعی، این کار را انجام می‌دهید، حتما به اعتبار دامنه و امتیاز اسپم سایت لینک دهنده، دقت کنید و از هر سایتی بک لینک نگیرید. البته اگر تا کنون این کار را انجام داده‌اید، نگران نباشید با ابزار disavow که زیرنظر گوگل است، می‌توانید بک لینک‌های ضعیف و نامعتبر را حذف کنید.

خرید این نوع بک لینک آن‌هم در ابعاد انبود و گسترده، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

بک لینک کامنتی

بک لینک کامنتی، نوع دیگری از بک لینک است که بسیار رایج و فراگیر است. اگر به کامنت‌های موجود در سایت‌ها دقت کنید، می‌بینید که متن درج شده در برخی کامنت‌ها حاوی آدرس سایت هستند و یا در برخی کامنت ها، با کلیک کردن بر روی نام افراد کامنت‌گذار، به سایت لینک شده منتقل می‌شوید. در تصویر زیر یک نمونه بک لینک کامنتی را مشاهده می‌کنید:

این نوع لینکسازی به اندازه یک ریپورتاژ آگهی نمیتواند برای سئو موثر باشد ولی تنوع در گرفتن بک لینک نکته ای هست که نباید از آن غافل باشید.

به هنگام دریافت بک لینک کامنتی نیز سعی کنید اصول تاثیر گذار بر اعتبار بک لینک را مد نظر قرار دهید:

  • در سایت‌های معتبر و دارای اعتبار دامنه بالا، کامنت بگذارید.
  • سایت‌های مرتبط با موضوعتان را برای کامنت گذاشتن و دریافت بک لینک کامنتی، انتخاب کنید.
  • یک متن واقعی و بامعنی برای کامنت خود بنویسید.
  • این فرایند را به صورت مستمر و در فاصله زمانی مناسب انجام دهید.

اگر پیدا کردن لیست مرتبط با کار خود و درج کامنت در آنها برایتان مقدور نیست (بخاطر کمبود وقت و دلایلی از این دست) می‌توانید از پکیج ربات های کامنت گذار ما استفاده کنید. این ربات ها میتوانند با جستجو در گوگل سایت های مرتبط با موضوع کار شما را پیدا کرده و بطور خودکار در آنها کامنت مورد نظر شما را (با درج لینک) ثبت نمایند.

بک لینک سایت واید

گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی سایت‌ها، در فوتر، سایدبار و یا هدر خود به یک سایت دیگر لینک می‌دهند. این نوع لینک‌ها که سایت واید نام دارند، خریداری شده هستند و در تمام صفحات سایت تکرار می‌شوند!

دریافت این نوع بک لینک از نظر گوگل چندان استاندارد نیست و مشکوک به غیر طبیعی بودن ا‌ست، اما اگر گوگل متوجه نشود که شما بک لینک را خریداری کرده‌اید، تا زمانی که لینک شما در سایت مقصد وجود داشته باشد برای سئوی سایت شما موثر خواهد بود و رشد نسبتا مناسبی را مشاهده خواهید کرد. اما به محض اینکه لینک سایت شما از سایت مقصد برداشته شود افت سئو را شاهد خواهید بود!

البته در نظر داشته باشید اگر صفت sponsored در تگ لینک قرار داده شود، گوگل با این بک لینک به عنوان یک لینک تبلیغاتی برخورد می‌کند و آن را در سئوی شما تاثیر نمی‌دهد.

معمولا وقتی نام خرید بک لینک می‌آید، ذهن ما به سمت چنین بک لینک‌هایی می‌رود. این روش اصلا توصیه نمی‌شود و با توجه به دائمی نبودنش، ممکن است حتی برای شما دردسرساز شود! پس اگر تصمیم به خرید بک لینک بدین صورت دارید، لطفا بیشتر فکر کنید و جوانب کار را کاملا بسنجید. به یاد داشته باشید که موثرترین و پایدارترین روش در لینکسازی، دریافت بک لینک های دائمی و طبیعی‌ است.

بک لینک تصویری

اگر به یک تصویر، لینک متصل شود، به طوری که کاربر با کلیک کردن روی تصویر وارد سایت ما شود، این بک لینک، از نوع تصویری محسوب می‌شود. تصویر زیر یک نمونه بک لینک تصویری و تبلیغاتی است:

این نوع بک لینک ها عمدتاً به واسطه سایت هایی نظیر یکتانت، مدیااد و… (در ایران) منتشر می‌شوند

زیرا این سایت ها متصدی ارتباط با سایت های مقصد هستند و خدمات متنوعی را برای این نوع تبلیغات که به تبلیغات بنری معروف هستند ارائه می‌دهند.

توجه داشته باشید که این روش اصلا برای سایت شما لینکسازی محسوب نمی‌شود و شرکت واسطه حتی تگ sponsored هم برای لینک شما لحاظ نمیکند. لذا اگر میخواهید از بک لینک تصویری واقعی استفاده کنید نیاز است که خودتان با صاحبین یک یا چند سایت وارد مذاکره شده و درخواست درج تصویر (به عنوان تبلیغات بنری) با لینک Follow بدهید.

البته شاید برخی، درج تصویر در پست مهمان یا رپورتاژ و اتصال لینک فالو به این تصویر را بک لینک تصویری قلمداد کنند اما در حقیقت منظور از بک لینک تصویری همان موضوعی هست که در پاراگراف قبلی شرح دادیم.

در لینک‌های معمولی، متن انکرتکست بسیار مهم و تاثیرگذار است، اما در تصاویر که این متن وجود ندارد، تکلیف چیست؟ هر تصویر یک متن جایگزین یا همان تگ alt دارد که این متن به عنوان انکرتکست لینک، درنظر گرفته می‌شود. تگ alt توصیفی از موضوع تصویر ارائه می‌دهد.

< img src=”/virtual user software.gif” alt=”virtual user software icon”>

کد HTML بالا می گوید تصویر با نام virtual user software.gif ذخیره شده است و تگ alt آن virtual user software icon است.

بک لینک دایرکتوری

به سایت های مرجعی که سایت ها را بر اساس زمینه کاریشان دسته بندی می‌کنند دایرکتوری می‌گویند. در بعضی دایرکتوری ها ایجاد بک لینک رایگان است و در بعضی دیگر نیاز به خرید بک لینک است. بهتر است سایت خود را در دایرکتوری های معتبر ایرانی ثبت نمایید زیرا سایت‌های خارجی چندان بازدیدی از سایت برای شما به دنبال ندارد که منجر به کم ارزش شدن آن بک لینک خواهد شد.

یک دایرکتوری معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

اعتبار سایت دایرکتوری در منفی یا مثبت شدن سئو تاثیر بسزایی دارد. دایرکتوری معتبر ظاهر مناسبی دارد، دسته بندی های مرتبط با موضوع کاری شما دارد، در گوگل ایندکس شده است (یعنی در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشود)، به طور مداوم بروزرسانی می‌شود و سایت هایی را که عضوشان می‌شوند به سرعت و بدون بررسی و نظارت ثبت نهایی نمی‌کند.

برای حفظ روند طبیعی و تنوع در گرفتن بک لینک، لازم است تا حد تعادل و فاصله زمانی را در ایجاد بک لینک دایرکتوری رعایت کنید.

کدام بک ‌لینک‌ ها پولی و کدام بک لینک ها رایگان هستند؟

محبوب‌ترین و معروف‌ترین روش لینکسازی در ایران، رپورتاژ آگهی محسوب می‌شود. اشاره کردیم که انتشار رپورتاژ آگهی رایگان نیست. شاید در نگاه اول، هزینه و قیمت خرید رپورتاژ زیاد به نظر برسد، اما از آنجایی که این لینک از جهت سئو، دارای اهمیت بالایی‌ است و ماندگاری آن نیز دائمی ا‌ست، این هزینه کاملا متناسب خواهد بود. در مقابل، پست مهمان در پلتفرم‌های مخصوص این کار، رایگان است و هزینه‌ای ندارد؛ اما تاثیر پست مهمان به اندازه رپورتاژ آگهی نیست.

ایجاد بک لینک پروفایلی رایگان است و می توانید با عضویت در سایت های مختلف و درج لینک سایتتان در پروفایل خود آن را بسازید.

ایجاد بک لینک دایرکتوری در برخی دایرکتوری ها رایگان و در برخی دایرکتوری ها نیازمند صرف مقداری هزینه است.

شرکت هایی نیز وجود دارند که خدماتی در این زمینه ارائه می‌دهند. این شرکت ها معمولا پکیج‌هایی برای خریداری انواع بک لینک سایت واید، پروفایلی و دایرکتوری ارائه می‌دهند. اما استفاده از این پکیج‌ها به صورت انبوه توصیه نمی‌شود زیرا فرایند لینکسازی شما را به صورت غیرطبیعی جلوه می‌دهد.

بک لینک‌های کامنتی نیز عموما رایگان هستند و باید به صورت دستی و یا با استفاده از ربات‌های مخصوص، آنها را ایجاد کنید و این بک‌لینک‌ها به برندسازی شما بسیار کمک خواهند کرد. در ادامه مبحث به بررسی تاثیر خرید بک لینک و بایدها و نبایدهای این کار خواهیم پرداخت.

مرور نکات مهم خرید بک لینک و توضیحات بیشتر در این مورد

در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که هنگام خرید بک لینک باید در نظر داشته باشید بررسی می‌کنیم. می‌توانید این موارد را به عنوان چک لیست خرید بک لینک، در نظر بگیرید.

بایدهای خرید بک لینک

  • از سایت مرتبط با حوزه کاری خودتان، بک لینک بخرید.برای خرید بک لینک سایت هایی را انتخاب کنید که مرتبط به حوزه فعالیت شما باشند. با این کار علاوه بر بهبود رنک سایت، ممکن است مخاطبینی علاقه مند به حوزه کاری خودتان پیدا کنید.
  • در خرید بک لینک، به شاخصه های کمی و کیفی سایت مبدا توجه کنید. به رتبه الکسا، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، امتیاز اسپم و … و نیز کیفیت محتوای سایت لینک دهنده توجه کنید. بک لینک را از وب‌سایت‌های قدیمی‌تر و دارای عمر دامنه بیشتر بخرید.
  • بک لینک را از نوع محتوایی بخرید. سعی کنید تمرکزتان روی خرید رپورتاژ آگهی و انتشار پست مهمان باشد.
  • بک لینک دائمی بخرید. بک لینک های موقت پس از حذف شدن صدمه شدیدی به رنک و سئوی سایت وارد میکنند. از خرید آنها اجتناب کنید.
  • بک لینک را برای همه صفحات سایت بخرید.فقط برای صفحه اصلی بک لینک نخرید.
  • برای خرید بک لینک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید.به فرایند لینکسازی به چشم سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کنید و به دنبال رشد کوتاه مدت و سریع نباشید.

نبایدهای خرید بک لینک

  • بک لینک ها را به صورت انبوه خریداری نکنید.به عنوان مثال خرید 40 بک لینک آن هم به صورت فشرده می‌تواند نشانه لینکسازی غیرطبیعی شما برای موتورهای جستجو باشد.
  • بک لینک ها را از سایت های با اسپم اسکور بالا نخرید.با این کار کیفیت سایت شما نیز افت پیدا می‌کند.
  • تداوم و پیوستگی را در فرایند لینکسازی فراموش نکنید. به صورتی که یکبار تعداد زیادی بک لینک خریداری کنید و سپس برای مدتی طولانی اصلا بک لینک دریافت نکنید.
  • همیشه فقط بک لینک فالو نخرید و تنوع را حفظ کنید.اگر برای مدت طولانی و به صورت مکرر بک لینک‌های فالو دریافت کنید، گوگل به شما شک می‌کند. برای اینکه فرایند لینکسازی را طبیعی جلوه دهید، لازم است گاهی بک لینک فالو و گاهی بک لینک نوفالو خریداری کنید.
  • بک لینک های سایت واید نخرید. بک لینک هایی ساید واید بک لینک هایی هستند که در تمام صفحات سایت تکرار می شوند (مثل لینک های موجود در سایدبار، هدر یا فوتر). این دسته از بک لینک ها هزینه ماهانه دارند و نیز از نظر گوگل کمی مشکوک قلمداد می شوند و حذف شدن آنها زیان بار خواهد بود.
  • بک لینک را از سایت های معروف و شناخته شده در زمینه فروش بک لینک نخرید. این سایت‌ها توسط موتورهای جستجو شناخته شده‌اند و تحت نظر هستند، باز هم تاکید می‌کنیم همه جوانب را قبل از انتخاب سایت مقصد بسنجید.

سخن آخر

فرایند سئو خارجی سایت، کاملا وابسته به لینکسازی و دریافت بک لینک است. برای فعالیت و بقا در دنیای سئو، ناچار هستید که به سراغ خرید بک لینک بروید، اما حتما از نکاتی که در این مطلب ذکر شد، استفاده کنید و سعی کنید کاملا طبیعی رفتار کنید.

در سئو همه چیز به صبر و حوصله شما بستگی دارد، باید صبور باشید و آهسته و پیوسته حرکت کنید تا درنهایت سایت شما نیز آهسته و پیوسته به رشد خود ادامه دهد و هرگز افت پیدا نکند.

https://tesmino.com/blog/%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

دکمه بازگشت به بالا